۰ نفر

افطاری دادن وزارتخانه‌ها تخلف اداری است

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵
کد خبر: 278340
افطاری دادن وزارتخانه‌ها تخلف اداری است

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برگزاری مراسم افطاری توسط وزارتخانه ها را «تخلف اداری» دانست و خواستار ورود دستگاه های نظارتی برای بررسی این موضوع شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر،  داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی گزارش‌ها از هزینه‌های سنگین مراسمات افطاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، گفت: تاکنون در این خصوص شکایتی به کمیسیون اصل نود ارسال نشده است ولی سازمان‌های دولتی باید مقید باشند که از بیت‌المال برای افطاری‌ها هزینه نکنند.

رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به بخشنامه دیوان محاسبات مبنی بر اینکه دستگاه‌های دولتی نباید از بودجه عمومی برای افطاری دادن استفاده کنند، گفت: اقدام دستگاه‌های دولتی برای برگزاری مراسم‌های افطاری تخلف است و باید در هیات رسیدگی به تخلفات مورد بررسی قرار گیرد.

محمدی ادامه داد: سازمان‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهند و تخلفات اداری را ثبت کنند.

 پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور طی نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی تحت حسابرسی این معاونت، تأمین هزینه افطاری توسط کلیه دستگاه های اجرایی مندرج در ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری را ممنوع اعلام کرد.

علاوه بر این به موجب مفاد بند "و" تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور: "تأمین هزینه افطاری توسط کلیه دستگاه‌های اجرائی مندرج در ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، از هر محل از جمله بودجه کل کشور، اعتبارات عمومی و اختصاصی، منابع داخلی، اعتبارات خارج از شمول و منابع حاصل در صرفه جویی، به هر میزان و به هر نحو مطلقاً ممنوع گردیده است".