۰ نفر

انتخاب رشته 55 درصد از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۴۱
کد خبر: 278246
 انتخاب رشته 55 درصد از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: تاکنون بیش از 55 درصد از داوطلبان آزمون کارشناس ارشد انتخاب رشته کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دکتر حسین توکلی اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده مهلت انتخاب رشته توسط کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از روز شنبه (12 خرداد) از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن مهلت های تمدید شده برای انتخاب رشته متقاضیان ورود به دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته مهلت نهایی ساعت 24 فردا (پنجشنبه /24 خرداد) پایان می یابد.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور از میان 573 هزار و 649 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تا ساعت 8 صبح امروز تعداد 315 هزار و 943 داوطلب یا به عبارت دیگر55.05 درصد از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند.

وی همچنین با اعلام اینکه مهلت انتخاب رشته این آزمون بعد از ساعت 24 فردا دیگر تمدید نخواهد شد به آن دسته از افراد واجد شرایط که هنوز انتخاب رشته نکرده اند توصیه کرد با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور sanjesh.org و با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعات آن همچنین اصلاحات اول، دوم، سوم و چهارم و اطلاعیه هایی که اکنون نیز روی سایت سازمان قرار دارد هر چه زودتر نسبت به انتخاب حداکثر 100 کدرشته محل از میان کد رشته امتحانی مجاز یا کد رشته های امتحانی مجاز اقدام کنند.

دکتر توکلی افزود: آن دسته از داوطلبانی که پیش از این فرم انتخاب رشته خود را پر کرده اند می توانند با مراجعه به سایت فرم را ویرایش کنند.

 از مجموع 575 هزار و 6 نفر داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد 573 هزار و 949 نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و فقط هزار و 57 نفر مجاز به انتخاب رشته نبوده اند.

هر داوطلب مجاز به انتخاب رشته می تواند نسبت به انتخاب حداکثر 100کد رشته محل تحصیلی از کد رشته امتحانی مجاز یا کد رشته های امتحانی مجاز اقدام و کد رشته محل های انتخابی را به ترتیب اولویت ابتدا در دفترچه پیش نویس انتخاب رشته ثبت و سپس ثبت نهایی کند.