۰ نفر

کاهش دمای هوا در سواحل شمالی کشور

۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۹
کد خبر: 277166
کاهش دمای هوا در سواحل شمالی کشور

مدیر کل پیش بینی سازمان هوا شناسی از کاهش دما در سواحل شمالی کشور در روز شنبه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه درباره آخرین وضعیت جوی کشور توضیح داد و گفت:  در روز جمعه وزش باد شدید که در برخی نقاط همراه با گرد و خاک است در شرق استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان سیستان و بلوچستان و همچنین در استان‌های ایلام و خوزستان رخ می‌دهد. رگبار ، باران پراکنده  و گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال شرق، ارتفاعات البرز شرقی و شمال استان‌ آذربایجان شرقی پیش بینی می‎‌شود.

وی افزود: طی روزهای شنبه و یکشنبه در نوار شمالی کشور بیشتر در هنگام بعداز ظهر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد روی می‌دهد. دما در سواحل شمالی کشور در روز شنبه کاهش می‌یابد و روزهای یکشنبه و دوشنبه مجددا افزایش خواهد یافت. نیمه شرقی خلیج فارس نیز به سبب وزش باد شدید در روز جمعه طوفانی و متلاطم است. روز شنبه این شرایط به مناطق مرکزی و نیمه شرقی آن منتقل می‌شود؛ در نتیجه روز یکشنبه نیمه شرقی خلیج فارس با شدت کمتری مواج پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی سازمان هوا شناسی همچنین اضافه کرد: آسمان استان تهران در روز شنبه کمی ابری، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. برای اوایل شب نیز بارش پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی شده است و احتمال وزش باد و گرد خاک نیز وجود دارد. بیشینه دمای هوا در روز شنبه ۳۳ و کمینه آن ۲۱ درجه است.

به گفته وظیفه روز یکشنبه آسمان استان تهران قسمتی ابری و در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر خواهد بود. برای این روز رگبار و رعد و برق و همچنین وزش باد دور از انتظار نیست. دمای هوا در گرمترین ساعت به ۳۲ و در سردترین ساعت به ۲۲ درجه سانتی گراد می‌رسد.