۰ نفر

نماینده رشت در تشریح سوال خود از وزیر بهداشت:

صندوق رفاه دانشجویان به حیات خلوت کارکنان تبدیل شده است/ رفاه دانشجویان وارد کارهایی شده که اصلاً به آن ربطی ندارد

۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 274966
صندوق رفاه دانشجویان به حیات خلوت کارکنان تبدیل شده است/ رفاه دانشجویان وارد کارهایی شده که اصلاً به آن ربطی ندارد

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه در اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان ایجاد زمینه جهت رشد استعدادها و کمک به تحصیل دانشجویان مستعد کم درآمد قید شده است، گفت: این در حالی است که این صندوق تبدیل به حیات خلوت کارکنان شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در نشست علنی امروز مجلس غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در تشریح سوال خود از وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای سال96 پروسه این سوال شروع شده است و در زمان مطرح شدن سوال در کمیسیون درخواست ‌کردم تا وزیر بهداشت موارد مطرح شده را برطرف کند و در صورت برطرف شدن این موارد آنها را از سوالات خود حذف کنم.

وی در ادامه افزود: در صندوق رفاه دانشجویان هیچ حساسیتی نسبت به مسائل مالی وجود ندارد و در حالی که در اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان ایجاد زمینه مناسب جهت رشد استعدادها و کمک به تحصیل و معیشت دانشجویان مستعد کم درآمد آمده است، اما این صندوق تبدیل به حیات خلوتی فقط برای امور رفاهی کارکنان تبدیل شده است.

این نماینده مجلس در بخش دوم سخنان خود شیوه برخورد وزرا با نمایندگان مجلس را درست ندانست و گفت: این درست نیست که وزرا به ما درس اخلاق بدهند و ما را به سمت اسلام هدایت کنند.

جعفرزاده در ادامه افزود: 14 میلیارد تومان از محل هزینه‌های بهداشت و درمان در سالی برداشت شد و برای رفاه کارمندان هزینه شد. این در حالی است که حداقل حقوقی که برای رییس صندوق رفاه دانشجویان واریز می‌شود نزدیک به 18 میلیون است که این مبلغ کف حقوق‌ وی است.

وی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه که در سال95 و 96 گفته بودم حسابی و ردیف را جهت این امور تشکیل دهید و به آن 4 حساب پول واریز کنید که ما بتوانیم آنها را بررسی کنیم که متأسفانه در طی این دو سال هیچ کدام را انجام ندادند.

نماینده رشت در مجلس اظهار داشت: در کجای اساسنامه نوشته است که این مبالغ را برای کارکنان خود هزینه کنید؛ 9 فقره تفاهم نامه امضا کردید؛ 1400 کارت هدیه گرفتند که به مبلغ 526 میلیون تومان بوده و بین خودشان توزیع کردند و هیچ رسیدی هم وجود ندارد. در جای دیگر کارت هدیه سفر گرفتند که اعتبار آن از محل اعتبار صندوق دانشجویی بوده است.

جعفرزاده در ادامه افزود: در جای دیگر700 فقره رئیس سازمان علوم پزشکی گرفته و در جای دیگر 300 فقره گزارش شده است.40 مورد هدایا دریافت شده حتی یک کاغذ رسید از آنها وجود ندارد، پس چطور می‌شود از تمام این مستندات صرفه نظر کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: زمانی که از خودمان حرف می‌زنیم می‌گویند کلامتان مستند نیست، از طرف دستگاه‌های نظارتی سخن  می‌گوییم آنها می‌گویند که 40 فقره گزارش نشده است.

جعفرزاده با بیان اینکه وزارت بهداشت از منابع هدفمندی خلاف قانون برداشت کرده و بعد 61 واحد ویلا اجاره کرده است، گفت: به چه حقی از منابع هدفمندی برداشت کردید و در این راه هزینه کردید در حالی که منابع هدفمندی برای مردم است نه برای رفاه کارکنان وزارت بهداشت.

وی در ادامه افزود: 1.7 میلیارد تومان هم خلاف مصوبه خودشان عمل کردند و برداشت کردند و در بانکی حساب ایجاد کردند و سودی گرفتند و با افتخار آن را گزارش کردند که ما هزار میلیارد تومان سود کردیم در حالی که ما حرفی از ایجاد حساب و کسب سود به شما نزدیم.

نماینده رشت با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان برخلاف دستورات شورای عالی امنیت در دو بانک خصوصی ملی حساب باز کرده و پول در آنجا واریز کرده و به کارکنان خود تسهیلات داده است، اظهار داشت: کدام مرجع است که بخواهد از این تخلفات چشم‌پوشی کند و از وزیر بهداشت می خواهم که مستندات خود را ارائه بدهد و بگوید بر اساس کدام مجوز چنین اقداماتی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: بنده رسیدی دارم که نشان می‌دهد در این دو بانک خصوصی واریزی داشته‌اند و از آنجا برداشته و به کارکنان خودشان تسهیلات دادند؛ تمام این سخنان مستند است و حجت بر من تمام شده است؛ پس چطور می‌توانم از تمام این تخلفات بگذرم.

جعفرزاده با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان وارد کارهایی شده که اصلاً به آن ربطی ندارد، گفت: به طور مثال این صندوق وارد بیمه کردن کارکنان خود شده آن هم از نوع بیمه تکمیلی، چه کسی به آنها چنین مجوزی داده است. همچنین این صندوق وارد حوزه بیمه تصادفات و بدنه خودرو شده است؛ در حالی که این صندوق صلاحیت چنین کارهایی را ندارد.