۰ نفر

بررسی طرح دائمی شدن قوانین آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی

۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰
کد خبر: 274921
بررسی طرح دائمی شدن قوانین آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی

مجلس شورای اسلامی در اولویت قرار گرفتن بررسی طرح دائمی شدن قوانین آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی را به تصویب رساند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در نشست علنی امروز مجلس، بررسی اولویت‌دار طرح دائمی شدن قانون مجازات اسلامی با 184 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 247 نماینده حاضر به تصویب رسید.

همچنین بررسی اولویت دار طرح دائمی شدن قانون آیین دادرسی کیفری هم با 181  رأی موافق، 12 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 247 نماینده حاضر به تصویب رسید.

الهیار ملکشاهی، رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در این رابطه گفت:  با توجه به اینکه این طرح درباره امنیت قضایی و دادرسی عادلانه است در مورخ چهارم اسفند سال 1392 به تصویب مجلس رسید و بعد از تأیید شورای نگهبان به قوه قضائیه ابلاغ شد که پس از تأمین زیرساخت‌ها از مورخ یکم تیر ماه 1394 برای مدت 3 سال و به طور آزمایشی اجرایی شد.

ملکشاهی در ادامه افزود: بنابراین در تاریخ یکم تیر ماه 1397 مدت زمان این طرح پایان می‌پذیرد، لذا بعد از آن دعاوی فاقد قانون تحاکم خواهند بود و دادگاه‌ها و نیروی انتظامی بدون هیچ دستوری خواهند بود و بنابراین باید دائمی کردن این قانون سریعا در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: این طرح بر اساس اصل 85 و با موافقت دو سوم اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به تصویب رسیده و وقتی در صحن به تصویب برسد شورای نگهبان تمام مواد آن را بررسی و تأیید کرده است، لذا با اولویت قرار گرفتن آن در دستور کار مجلس، قوه قضائیه دست خالی نخواهد بود.