۰ نفر

جدیدترین تغییر کنکور۹۸ اعلام شد

۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲
کد خبر: 274207
جدیدترین تغییر کنکور۹۸ اعلام شد

رئیس سازمان سنجش گفت: با توجه به تغییر نظام آموزشی، برای کنکور سال ۹۸ دو نوع و سری سئوال برای داوطلبان نظام قدیم پیش دانشگاهی و نظام جدید (۳،۳،۶) طراحی می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، دکتر ابراهیم خدایی افزود: نظام آموزشی تحصیلی دانش آموزان تغییر کرده است و ما از سال ۹۸ با داوطلبانی که در نظام آموزشی جدید تحصیل کرده اند مواجه می شویم.

وی افزود: به همین منظور در کنکور ۹۸ دو نوع سئوال و دو سری سئوال طراحی می شود. یک سری سئوال از کتاب ها و دروس نظام قدیم پیش دانشگاهی خواهد بود و یک سری سئوال هم از کتاب ها و دروس نظام جدید (۳،۳،۶) طراحی خواهد شد که هر دو گروه داوطلبان در آزمون به سئوالات پاسخ دهند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: منابع امتحانی، درصد دروس و تمامی مواردی که به سئوالات کنکور ۹۸ مربوط باشد در زمان مناسب به داوطلبان اطلاع رسانی می شود و داوطلبان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد داوطلبان هر سال کنکور را پشت کنکوری ها تشکیل می دهند برای سال ۹۸ دو سری سئوال طراحی می شود.

خدایی خاطرنشان کرد: البته این موضوع برای سال ۹۹ ادامه نمی یابد و در سال ۹۹ همان سئوالات نظام جدید (۳،۳،۶) طراحی خواهد شد.