۰ نفر

رئیس بنیاد مستضعفان خبرداد؛

آخرین وضعیت آزادراه تهران- شمال،قطعه یک به زودی تکمیل می‌شود

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۰۶
کد خبر: 272107
آخرین وضعیت آزادراه تهران- شمال،قطعه یک به زودی تکمیل می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: اقدامات تاسیساتی و روشنایی قطعه یک آزادراه تهران - شمال آغاز شده و تا چند ماه آینده تمام می‌شود، همچنین منطقه دو نیز تا نیمه سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، محمد سعیدی کیا درخصوص روند عملیات اجرایی پروژه آزادراه تهران شمال، اظهار داشت: پروژه سال ۷۵ آغاز شده است اما بنا بر دلایلی سرعت کار کافی نبود و از ۹۴ بنیاد مستضعفان و جانبازان طی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی اجرای پروژه و سرعت بخشیدن به آن را برعهده گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این پروژه نیاز مردم است که بر روی کریدور شمال به جنوب کشور واقع شده و به‌ عنوان یک اثر تاریخی، مردم از تاخیر در اجرای آن گلایه‌مند هستند، گفت: رابطه بسیار خوبی بین بنیاد مستضعفان و وزارت راه برقرار است که می‌توان نتیجه آن را در روند اجرایی پروژه مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: کل مسیر آزادراه به ۴ منطقه تقسیم شده که منطقه چهار حدودا سه سال قبل به بهره‌برداری رسیده و با پیمانکار چینی منطقه یک نیز که طول راه را ۶۳ کیلومتر کوتاه می‌کند و کار بسیار پیچیده و فنی است، تصفیه حساب شد و حجم عظیم کار باقی مانده، بین پیمانکاران ایرانی با مناقصه تقسیم شده است.

سعیدی کیا با تاکید بر اینکه در منطقه یک آزادراه ۱۱ پیمانکار مشغول کار هستند، عنوان کرد: در اجرای پروژه تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌شود و رویه بتنی را جایگزین روکش آسفالتی قرار داده‌ایم. البته تونل‌های طویل که احتمال آتش‌سوزی در آن ها وجود دارد، دارای سقف کاذب هستند. همچنین بین تونل‌های بلند ارتباط برقرار شده تا در صورت سانحه خودروها و مسافران بتواند مسیر را دور بزنند.

وی با بیان اینکه این پروژه پیچیده و سخت تماما توسط پیمانکاران، مشاوران و نیروهای ایرانی در حال اجرا است، درباره روند اجرای قطعه دو این پروژه نیز گفت: پیمانکاران منطقه دو انتخاب شده‌اند و عملیات آن آغاز شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: در منطقه سه نیز، مناقصه بین المللی گذاشته می‌شود و در صورتی که پیمانکاران خارجی مناقصه را برنده شوند شرط ما برای آنها انجام کارهای اجرایی توسط پیمانکاران ایرانی است.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه امیدواریم طی ماه‌های آینده منطقه یک آزادراه با کیفیت و ایمنی خوب زیر عبور و مرور قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: اقدامات تاسیساتی و روشنایی منطقه یک آغاز شده و تا چند ماه آینده به پایان می رسد؛ همچنین منطقه دو نیز تا نیمه سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول ۳۲ کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت آغاز می شود و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می‌رسد.