۰ نفر

فوت ۳ نفر و مسمومیت ۹۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کرمانشاه

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۱۵
کد خبر: 271041
فوت ۳ نفر و مسمومیت ۹۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کرمانشاه

مدیرعامل بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه آخرین آمار مسمومان با قارچ سمی در استان کرمانشاه را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بهنام رضا مخصوصی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 90 نفر که همگی براثر قارچ سمی مسموم شده بودند از هشتم اردیبهشت ماه تاکنون به بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه کرده‌اند که از این تعداد هم‌اکنون 22 نفر در این مرکز بستری هستند.

مدیرعامل بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه از افزایش افراد فوت شده بر اثر مصرف قارچ سمی از یک نفر به 3 نفر خبرداد و افزود: این نوع مسمومیت موجب ایجاد اختلال عملکرد کبدی فرد خواهد شد و تاکنون هشت نفر برای پیوند کبد به بیمارستان شیراز اعزام شده‌اند.

یکی از متخصصان داخلی بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه درد شکم، تهوع، استفراغ و ضعف و بی‌حالی را از نشانه‌های مسمومیت قارچ سمی برشمرد و گفت: قارچ‌های امسال بیشتر سمی است و اکثر افراد به صورت اتفاقی یا با توصیه افراد دیگر استفاده می‌کنند.

تورج جویباریدر کرمانشاه با بیان اینکه در فصل بهار مسمومیت با  قارچ‌های سمی افزایش می‌یابد، افزود: با افزایش باران در فصل بهار رشد قارچ در طبیعت افزایش می‌یابد که خانواده‌ها ناآگاهانه از این قارچ‌ها استفاده کرده و دچار مسمومیت می‌شوند.

این متخصص داخلی با اشاره به اینکه استفاده از این قارچ‌ها سبب عوارض شدید جسمانی می‌شود، بیان کرد:  بسیاری از این قارچ‌ها بسیار سمی بوده و سبب بروز عوارض شدید جسمانی مانند کبدی‌، کلیوی و حتی مرگ می‌شود.

جویباری با اشاره به اینکه عمده‌ترین عوارض مسمومیت این قارچ‌ها به صورت گوارشی است، گفت: این عوارض در بعضی از  افراد به‌صورت درد شکم، تهوع، استفراغ، ضعف و بی‌حالی اما بعضی افراد دچار علایم دیگر مانند کاهش سطح هوشیاری، یرقان و تشنج در نتیجه ایست قلبی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هیچ روش آزمایشی برای تشخیص قارچ سمی وجود ندارد، افزود: توصیه ما این است که مردم از مصرف قارچ‌های کوهی و قارچ‌های موجود در زمین‌های کشاورزی خودداری کنند و تنها قارچ‌های بسته‌بندی استاندارد مصرف کنند.

وی تأکید کرد: علاوه بر اینکه نباید این قارچ‌ها را مصرف کرد باید به این قارچ‌ها دست نزد زیرا خطر مسمومیت از طریق پوست در برخی قارچ‌ها وجود دارد.