۰ نفر

تکذیب دریافت عوارض در جاده چالوس

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴
کد خبر: 266894
تکذیب دریافت عوارض در جاده چالوس

مدیر روابط عمومی و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی، دریافت عوارض ۲۰ هزار تومانی جاده چالوس را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، قاسم بی‌نیاز مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی  خبر دریافت عوارض 20 هزار تومانی جاده چالوس را تکذیب کرد و گفت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی در خصوص دریافت عوارض جاده چالوس، مربوط به سه سال پیش است.

وی با اشاره به اینکه این ویدئو چند سال پیش از زبان فرماندار وقت استان البرز مطرح شده بود، گفت: برای دریافت عوارض باید خدماتی را ارائه کنیم و راه‌های اصلی تبدیل به آزادراه شود تا بتوانیم عوارضی را دریافت کنیم.

مدیر روابط عمومی وزارت راه ادامه داد: طبق قانون، تنها از پروژه‌های آزاد راهی عوارض دریافت می‌‌شود  و راه‌های اصلی و یا سایر راه‌ها حق دریافت عوارض از مسافران را ندارد.

بی‌نیاز در خصوص دریافت عوارض در پروژه‌های آزاد راهی توضیح داد: در پروژه‌های آزاد راهی زمانیکه بخش خصوصی سرمایه گذاری می‌کند و تمامی امکانات لازم برای آزاد راه را به اتمام می‌رساند، برای بازگرداندن سرمایه و سود سرمایه‌ خود، از مسافران عوارض دریافت می‌کند، بنابراین برای تشویق بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در سایر پروژه‌های آزاد راهی مبلغ عوارضی دریافت می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: هم اکنون در حال رایزنی برای تبدیل کردن بزرگراه‌ به آزاد راه‌ هستیم که بعد از تأمین امکانات لازم در این مسیر نیز، عوارض دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جاده چالوس به دلیل وضعیت و راه‌های باریک آن امکان تملک اراضی و تبدیل آن به بزرگراه را نداریم، گفت: از نظر فنی و تجهیزاتی ، جاده چالوس را نمی‌توان پهن و یا تبدیل به بزرگراه کرد.

بی‌نیاز در خاتمه تأکید کرد: بعد از افتتاح قطعه اول آزاد راه تهران- شمال از این آزاد راه، عوارض گرفته خواهد شد.