۰ نفر

آغاز ثبت‌نام طرح جریمه مشمولان غایب در سال‌۹۷

۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵
کد خبر: 265531
 آغاز ثبت‌نام طرح جریمه مشمولان غایب در سال‌۹۷

سرانجام انتظار به پایان رسید و ثبت‌نام طرح جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷ آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، ثبت‌نام در این طرح با توجه به ابلاغ قانون بودجه سال ۹۷ از سوی دولت و همچنین ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی جریمه مشمولان غایب از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا آغاز شده است.

به این ترتیب مشمولانی که دارای هشت سال تمام غیبت از خدمت سربازی هستند می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

در سال جدید هم شیوه پرداخت جریمه سربازی کماکان به دو صورت نقدی و اقساطی است؛ در روش اول فرد می‌تواند جریمه را به صورت نقدی پرداخت کرده و تقاضای کارت معافیت کند.

در روش دیگر هم که اقساطی است فرد باید مبلغ جریمه را تا پایان سال ۹۷ تسویه کند؛ البته به طور معمول بعد از پرداخت یک سوم مبلغ جریمه، مشمول غایب می‌تواند تقاضای صدور کارت معافیت کند.

این در حالی است که مبلغ جریمه غیبت سربازی در سال ۹۷ همانند مبلغ جریمه در سال ۹۶ است و آن‌هایی که سال گذشته واجد شرایط بوده و اقدام نکرده‌اند، ۱۰ درصد بر مبلغ جریمه‌شان افزوده خواهد شد.

براساس قانون افراد متاهل از ۵ درصد تخفیف برخوردارند؛ همچنین به ازای هر فرزند نیز ۵ درصد تخفیف جریمه اختصاص خواهد یافت.

مبلغ جریمه غیبت سربازی با توجه به پایه تحصیلی تعیین شده و به شرح ذیل است:

زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق‌دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکتری عمومی علوم پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکتری تخصصی غیرعلوم پزشکی ۴۰ میلیون تومان، دکتری تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر ۵۰ میلیون تومان.