۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش:

ممنوعیت برگزاری آزمون سمپاد همچنان پابرجاست

۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۱۶
کد خبر: 263578
ممنوعیت برگزاری آزمون سمپاد همچنان پابرجاست

در اصل ممنوعیت آزمون برای دوره ابتدایی و استفاده از کتب کمک درسی در این دوره و فشارهای بسیاری که به دانش آموزان و خانواده‌ها وارد می‌شود، هیچ‌کس تردیدی ندارد و این ممنوعیت کماکان برقرار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، وزیر آموزش و پروش با تاکید بر اینکه ممنوعیت برگزاری آزمون سمپاد در متوسطه اول همچنان پابرجاست، گفت: در اصلِ ممنوعیت آزمون برای دوره ابتدایی و استفاده از کتب کمک درسی در این دوره و فشارهای بسیاری که به دانش آموزان و خانواده‌ها وارد می‌شود، هیچ‌کس تردیدی ندارد و این ممنوعیت کماکان برقرار است.

سید محمد بطحایی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری آزمون مدارس ابتدایی برای گزینش دانش‌آموزان گفت: مصوبه ممنوعیت آزمون ورودی در دوره‌های ابتدایی برای مدارس مختلفی که از طریق آزمون دانش آموزان خود را می‌گیرند پا برجا است اما برای برخی گروه‌های‌های دانش آموزان یک تبصره‌ای وجود دارد که اگر رئیس جمهور موافقت کند، اطلاع رسانی می‌شود.

وی درباره آزمون‌های سمپاد هم عنوان کرد: تصمیم‌گیری درباره حذف آزمون‌های نسبتا سختی که در دوره ابتدایی برگزار می‌شد، مورد استقبال بسیاری از آحاد مردم قرار گرفت و بخش‌های مختلف تخصصی در حوزه‌های علوم تربیتی این تصمیم را تایید و ما را ترغیب به استمرار این تصمیم کردند.

وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه در حال حاضر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای ابلاغ در خدمت رئیس‌جمهوری قرار دارد که با ابلاغ آن، تکلیف روشن خواهد شد، اظهار کرد: در اصل ممنوعیت آزمون برای دوره ابتدایی و استفاده از کتب کمک درسی در این دوره و فشارهای بسیاری که به دانش آموزان و خانواده‌ها وارد می‌شود، هیچ‌کس تردیدی ندارد و این ممنوعیت کماکان برقرار است.

وی درباره زمان برگزاری تعدادی از امتحانات پایان سال تحصیلی مدارس با ماه مبارک رمضان عنوان کرد: دوستان ما در حوزه کار‌شناسی بررسی‌های زیادی درباره سازماندهی برگزاری امتحانات پایان سال برای عدم تقارن با ماه مبارک رمضان انجام داده‌اند، اما متاسفانه تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تعطیلات مکرری که در سال تحصیلی جاری داشتیم، نمی‌توانیم دیگر سال تحصیلی را کوتاه کنیم. بنابراین امتحان تعدادی از دروس در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد. با این وجود تلاش خواهیم کرد که ملاحظاتی را برای دانش آموزان روزه‌دار در نظر بگیریم تا سختی کمتری متحمل شوند.

وی در پاسخ به این سوال که رتبه بندی معلمان در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: در بودجه سال ۹۷ اعتباری برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان تخصیص نیافته است، با این وجود امیدواریم با مدیریت منابعی بخشی از این طرح را مهر ۹۷ اجرا کنیم.

بطحایی تاکید کرد: این تکلیف قانونی برعهده دولت است که طرحی را در قالب لایحه در این زمینه به مجلس ارائه دهد و این لایحه هم اکنون در دست طراحی است. اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در سال جاری برای پرداخت‌های طرح رتبه بندی کفایت نمی‌کند. یعنی اعتباراتی که در بودجه ۹۷ پیش بینی شده صرف نظر از اجرای طرح رتبه‌بندی است. با این وجود امیدواریم برای مهر ۹۷ با مدیریت منابعی که صورت خواهد گرفت، بخشی از طرح را مورد اجرا قرار دهیم.