۰ نفر

ابتکار: ۴۵ درصد مشاغل ایجاد شده مربوط به زنان است

۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲:۳۹
کد خبر: 262226
ابتکار: ۴۵ درصد مشاغل ایجاد شده مربوط به زنان است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سال 1395 حدود 67 درصد و ظرف 9 ماه پارسال افزون بر 45 درصد مشاغل ایجاد شده در کشور مربوط به زنان بود که نشانگر سهم قابل توجه این قشر در عرصه های مختلف است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار که بطور غیر رسمی به مشهد سفر کرده است عصر شنبه در جریان بازدید از نگارخانه شهر مشهد افزود: در صنایع دستی 75 درصد تولیدات و در بخش تولیدات کشاورزی 45 درصد متعلق به بانوان است که پا به پای مردان تلاش می کنند. 
وی ادامه داد: در زمینه بازاریابی محصولات تولیدی توسط بانوان نیز باید کار بیشتری باید انجام دهیم. یکی از این امور مهم، بهره گیری از فناوریهای ارتباطی و انقلاب دیجیتال است که در این خصوص نشستی تخصصی پارسال با همکاری وزارت ارتباطات برگزار شد و یک نشست هم با حضور کشورهای مختلف اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود. 
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین به تسهیلاتی که در اختیار بانوان قرار داده می شود اشاره و بیان کرد: تسهیلات فراگیر برای همه کسانی است که بخواهند اشتغالزایی کنند و نیز تسهیلات مربوط به اشتغال پایدار خاص زنان روستایی است. مدیرکل دفتر امور بانوان هر استانداری در کشور عضو کارگروهی است که در ارتباط با این تسهیلات تصمیم گیری می کند تا سهم زنان روستایی در اعتبارات دیده شود. 
وی گفت: طرحی هم در سطح ملی برای تقویت کارآفرینی و توانمندیهای زنان در کسب و کارهای کوچک و متوسط در نظر داریم که امسال با همکاری کارآفرینان اجرایی می شود. 
ابتکار افزود: زنان خانه دار هم علاقه مند هستند در تولید نقش داشته باشند، کار خدماتی زنان از روی علاقه است. بیش از 22 درصد تولید ناخالص ملی را ارزش کار خانگی زنان تخمین زده اند. باید برای کارآفرینی زنان و مسئولیتهایی که علاقه مند هستند شرایطی فراهم کنیم تا از همان پایگاه منزل هم بتوانند فعالیت اقتصادی انجام دهند. 
وی ادامه داد: شرایط اینترنت و انقلاب دیجیتال این امکان را فراهم کرده بانوان بتوانند کسب و کارهای کوچک را در منزل هم دنبال کنند. 
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به 'سال حمایت از کالای ایرانی' نیز اشاره و بیان کرد: ممکن است در جاهایی کیفیت برخی کالاهای ایرانی مشکلاتی داشته باشد اما هم اکنون مشاهده می کنیم که کیفیت کالاهای ایرانی روبه رشد است. 
وی گفت: هر چه تقاضا و بازار برای استفاده از کالای ایرانی جدیتر باشد شاهد ارتقای تولیدات و کیفیت خواهیم بود.امیدواریم که امسال از سوی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان توجه ویژه ای نسبت به کالای ایرانی انجام شود به خصوص در بخش صنایع دستی که فرهنگ و زیباییهای فرهنگ ما را به دنیا نشان می دهد.