۰ نفر

سامانه بارشی وارد کشور شد

۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۳۱
کد خبر: 261798
سامانه بارشی وارد کشور شد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی امروز وارد کشور شده است، گفت: طی دو روز آتی بخشهایی از شمال غرب، غرب، جنوب، مرکز و شمال شرق کشور با باران و وزش باد مواجه می‌شود؛ دمای شمال کشور نیز ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی جدیدی امروز وارد کشور شده که ابتدا بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل خزر، جنوب غرب، دامنه‌های البرز غربی و زاگرس مرکزی را در برگرفته است.

وی افزود: این سامانه بارشی رفته رفته غرب، البرز مرکزی، شرقی، سواحل شرقی خزر و شمال شرق را در برمی‌گیرد که پیامد آن بارش باران و وزش باد شدید موقتی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در اواخر وقت امروز دامنه‌های جنوبی البرز و شمال  شرق کشور با وزش باد شدید و احتمال گردوخاک مواجه می‌شود.

به گفته وظیفه، در اواخر وقت امروز جریانات شمالی وارد کشور می‌شود که پیامد آن کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما در سواحل خزر خواهد بود.

وی افزود: طی روز پنجشنبه نیز دامنه‌های جنوبی زاگرس، جنوب کشور، مرکز، جنوب غرب کشور، البرز مرکزی و سواحل مرکزی و شرقی خزر با بارش باران و رگبار مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور افزود: طی روز پنجشنبه نیز وزش باد شدید و گردوخاک در شمال شرق و شرق اتفاق می‌افتد که باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وظیفه تصریح کرد: شدت بارش‌های در روز پنجشنبه برای زاگرس مرکزی و  سواحل خزر است که در این روز هم کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دما در شمال شرق ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز جمعه نیز این سامانه بارشی در کشور تقویت می‌شود و شدت بارش‌ها در غرب، مرکز، دامنه‌های البرز و غرب خواهد بود؛ بارش‌ها در این روز برای خوزستان، ایلام، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه، زنجانف قزوین، البرز و تهران اتفاق می‌افتد.

وظیفه، شهرکرد با 3 درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 34 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 25 درجه بالای صفر رسید که طی دو روز آتی بارش پراکنده باران در پایتخت ایجاد می‌شود.