۰ نفر

گرمترین روز شهرهای سیستان و بلوچستان در ۵۵ سال اخیر

۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۵۱
کد خبر: 261064
گرمترین روز شهرهای سیستان و بلوچستان در ۵۵ سال اخیر

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دیروز و امروز دمای هوای زابل به ۴۱ درجه سلسیوس رسید و گرمترین روز دهه نخست فروردین در ۵۵ سال اخیر را شکست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، علی ملاشاهی اظهار داشت: از بدو تاسیس ایستگاه هواشناسی در زابل تا کنون هیچ زمانی دمای هوا در این موقع از سال به 40 درجه سلسیوس هم نرسیده و این نخستین بار است که از سال 1963 در ماه مارس دمای هوای این شهر به 41 درجه سلسیوس می‌رسد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش از این رکورد گرمترین روز ماه مارس مربوط به سال 2010 میلادی بود که دماسنج ایستگاه زابل در روز 17 مارس این سال تا 38.4 درجه سلسیوس بالا رفت و رکوردار شد.

وی با بیان اینکه امروز در ایستگاه خودکار هواشناسی هامون دمای 41.9 ثبت شده است، افزود: این گرمای بی سابقه موقتی است و پیش بینی شده در روزهای پیش رو دمای هوا حدود 10 درجه سلسیوس سردتر شود.

رکورد 30 ساله دمای هوا در "سراوان" شکست

ملاشاهی در بخش دیگری از جابجایی رکورد 30 ساله دمای هوا در سراوان نیز خبر داد و گفت: امروز دمای هوای سراوان به 35.8 درجه سلسیوس رسید و رکورد گرمترین روز ماه مارس این شهرستان در 30 سال اخیر را شکست.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از بدو تأسیس ایستگاه هواشناسی در سراوان تاکنون هیچ زمانی دمای هوا در این موقع از سال به 35 درجه سلسیوس نرسیده و این نخستین بار است که در ماه مارس دمای هوای این شهر به 35.8 درجه سلسیوس می‌رسد.

رکورد 50 ساله دمای هوا در ایرانشهر شکست

وی در ادامه به گرمای بی سابقه در ایرانشهر نیز اشاره و عنوان کرد: دیروز و امروز دمای هوای ایرانشهر به بالاتر از 39 درجه سلسیوس رسید و رکورد گرمترین روز ماه مارس این شهرستان در 50 سال اخیر را شکست.

ملاشاهی ادامه داد: از بدو تأسیس ایستگاه هواشناسی در ایرانشهر تاکنون هیچ زمانی دمای هوا در این موقع از سال به 39.7 درجه سلسیوس نرسیده و این نخستین بار است که در ماه مارس این دما در این شهر ثبت می شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: پیش از این رکورد گرمترین روز ماه مارس ایرانشهر با 39 درجه سلسیوس مربوط به سال 1998 میلادی بوده است.

رکورد گرمترین روز دهه نخست فروردین در زاهدان طی 67 سال اخیر "تکرار" شد

وی در ادامه گفت: امروز دمای هوای زاهدان به 34 درجه سلسیوس رسید و رکورد گرمترین روز ماه مارس زاهدان در 67 سال اخیر که سال 2010 به ثبت رسید، مجدد تکرار شد.

ملاشاهی تصریح کرد: پیش بینی شده فردا نیز این دمای کم سابقه در زاهدان تکرار شود.