۰ نفر

فاجعه سرخ برای سومین روز در جنگل کجور زبانه کشید

۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱
کد خبر: 260747
فاجعه سرخ برای سومین روز در جنگل کجور زبانه کشید

جنگل‌های کجور نوشهر برای سومین روز متوالی در شعله‌های آتش سوخت و تلاش بالگرد آتش نشان برای مهار آتش تاکنون بی نتیجه بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ،سیدوجیه الله موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت: از نخستین ساعات دیروز تاکنون ۱۰۰ نفر از نیرو‌های حفاظتی و اهالی روستا‌های بخش کجور برای مهار و خاموش کردن آتش به محل حادثه اعزام شده اند.

وی افزود: به دلیل وزش باد و خشک بودن برگ‌های سطح جنگل آتش سوزی تشدید شده است و تلاش بالگرد آتش نشان برای مهار آتش بی ثمر بود.

موسوی گفت: اکنون وضعیت به گونه‌ای است که در بالاترین ارتفاعات حتی در نوک قله‌ها نیز شعله‌های آتش دیده می‌شود و در چنین شرایطی نمی‌توان به آسانی آتش را مهار کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت: به علت شدت آتش سوزی از ارتفاعات بالادست سنگ‌های بزرگ به پائین دست سقوط می‌کند و احتمال اینکه آسیب به نیرو‌های در حال اطفای حریق وارد کند، دور از انتظار نیست.

وی گفت:این آتش سوزی که از نوع سطحی است تاکنون به حدود ۳۰ هکتار از عرصه جنگلی کهنه ده خسارت وارد کرد که از این میزان پنج هکتار از نوع تنه‌ای است.