۰ نفر

شناورها امروز در خلیج فارس تردد نکنند

۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۲۷
کد خبر: 259507
شناورها امروز در خلیج فارس تردد نکنند

سازمان هواشناسی کشور با اعلام این که خلیج فارس و تنگه هرمز تا ساعات میانی امروز-دوشنبه- مواج خواهد بود، از سازمان بنادر و کشتیرانی خواست به لحاظ حفظ ایمنی اجازه تردد به شناورها و کشتی های صیادی ندهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، معسود حقیقت سرپرست مدیریت شبکه پایش هواشناسی کشور در این خصوص گفت: به سبب وزش باد شدید، امروز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است و ارتفاع موج بین یک ونیم تا 2 متر پیش بینی می شود؛ بنابراین توصیه می شود کشتی های صیادی، قایق های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین در این مناطق تردد نداشته باشند.

وی در مورد وضعیت دریای خزر نیز توضیح داد: دریای خزر امروز مواج نیست زیرا سامانه ای در این مناطق نداریم؛ البته موج های ضعیفی در ساعات میانی روز دارد اما درحدی نیست که خطرناک بوده و قابل تردد نباشد.

کارشناس هواشناسی وضعیت آب و هوایی مناطق مختلف کشور را نیز اینگونه توصیف کرد: دیروز در مناطق کرمان، جیرفت و کهنوج، خراسان رضوی به ویژه مناطق جنوبی آن بارش ها خوب بود و در قسمت های کوهستانی جیرفت و کهنوج نیز رگبار و تگرگ داشتیم البته درحدی نبود که به محصولات کشاورزی خسارت وارد کند.

حقیقت افزود: سامانه بارشی که از روزهای قبل در کشور بود، امروز نیز در نیمه شرقی فعال است به طوری که در خراسان رضوی و جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق یزد، برخی نقاط کرمان و شمال استان هرمزگان باران، رعدوبرق و وزش باد خواهیم داشت.

وی همچنین برای برخی نقاط شرق و جنوب شرق به ویژه سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و قسمت هایی از بم و کرمان وزش باد شدید و گردوخاک را در امروز پیش بینی کرد و گفت: در ارتفاعات شمال شرق و شرق کشور مانند مناطق مرتفع تفتان، لاله زار و کرمان احتمال بارش برف نیز وجود دارد.

سرپرست مدیریت شبکه پایش هواشناسی کشور وضعیت روزهای آتی هفته جاری را نیز این گونه پیش بینی کرد: روز چهارشنبه برای بیشتر مناطق کشور روند افزایش نسبی دما را پیش بینی می کنیم و هوا در روزهای ابتدایی سال 1397 در بیشتر مناطق کشور به نسبت گرم می شود؛ در این روز موج ضعیفی از نوار شمال غرب و غرب کشور به ویژه استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، مازندران و گلستان عبور می کند و در شمال ساحل خزر بارش های پراکنده ای را خواهیم داشت و در روز پنجشنبه بار دیگر در خراسان بارش های پراکنده ای را شاهد خواهیم بود.

** گرمترین و سردترین مناطق کشور/وضعیت هوای تهران

کارشناس هواشناسی گفت: گرمترین مناطق کشور دیروز ظهر دلگان و زابل با 33 درجه بالای صفر بود و امروز صبح سردترین مناطق کشور شهرکرد در چهارمحال و بختیاری و خیرآباد در زنجان با منفی 6 درجه و لاله زار، بروجن و فیروزکوه نیز با منفی پنج درجه زیر صفر گزارش شده اند.

حقیقت در مورد وضعیت دمای هوای تهران نیز اظهار کرد: تهران امروز صبح نسبت به دیروز سه درجه گرمتر شده بود؛ کمینه دما آن به 7 درجه بالای صفر رسید و بیشینه آن امروز به 19 درجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین تهران طی امروز و دو روز آینده پدیده خاصی نخواهد داشت و پایتخت نشینان در روز اول فروردین ماه 97 آسمانی صاف و آبی همراه با وزش باد ملایم و هوای سالم را تجربه خواهند کرد در این روز بیشینه دما در ظهر به 25 تا 26 می رسد.