۰ نفر

ادامه جست‌وجوی قربانیان هواپیمای تهران ـ یاسوج تا اردیبهشت

۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۲۵
کد خبر: 259144
ادامه جست‌وجوی قربانیان هواپیمای تهران ـ یاسوج تا اردیبهشت

مدیرعامل هلال‌احمر استان اصفهان گفت: عملیات جست‌وجوی پیکر مسافران هواپیمای تهران ـ‌ یاسوج حداقل تا اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محسن مؤمنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به لزوم آمادگی همیشگی در مقابل حادثه اظهار کرد: جلسه رؤسای شعبه بود که خبر دادند هواپیما از روی رادار محو شده و از آن جلسه عازم محل حادثه شدیم.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه افزود: پیش از این و در نشست خبری قبل پیرامون کمک‌ها به کرمانشاه اعلام شد اما تا ده روز قبل نیروهای داوطلب در کرمانشاه حضور داشته و امدادرسانی می‌کردند.

مدیرعامل هلال‌احمر استان اصفهان با بیان این که مجموعاً 2200 نفر از امدادگران در عید نوروز امدادرسانی می‌کنند، ادامه داد: از روز گذشته امداد و نجات نوروزی و از فردا سلامت نوروزی را با حضور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر در کاخ چهلستون داریم.

وی عنوان کرد: یک هواپیما سقوط کرد و 66 نفر جان باختند و باعث تأثر همه کشور شد، اما باید دید چند نفر در حوادث ترافیک در سال کشته می‌شوند؟ هرچند نسبت به گذشته جمعیت افزایش و حوادث کاهش پیدا کرده اما همین میزان فعلی هم زیاد است.

مؤمنی با بیان اینکه مدیریت بحران در کشور ما نیاز به فرهنگ‌سازی دارد،‌ یادآور شد: زمانی که بحرانی رخ می‌دهد میزانی از هرج و مرج طبیعی است اما برای هر حادثه یک برنامه از پیش تعیین شده در مرکز ای‌.سی‌.یو هلال‌احمر وجود دارد.

وی اضافه کرد: در یک حادثه تصادف که در مقابل خودم رخ داد همه خودروها ایستادند و در بالای سر مصدومان حاضر شدند؛ این افراد که تخصصی هم نداشتند همگی اظهار نظری می‌کردند و یا عکس و فیلم می‌گرفتند،‌ قابل توجه این بود که هیچکدام به اورژانس، هلال‌احمر و یا پلیس تماس نگرفتند!

مدیرعامل هلال‌احمر استان اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: عملیات جست‌وجوی پیکر مسافران هواپیمای تهران یاسوج حداقل تا اردیبهشت ادامه خواهد یافت.