۰ نفر

کاهش ۴تا ۱۰درجه‌ای دمای هوا در برخی نقاط کشور

۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۵۳
کد خبر: 259086
کاهش ۴تا ۱۰درجه‌ای دمای هوا در برخی نقاط کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران و وزش باد شدید در برخی مناطق از کاهش ۴ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا خبر داد.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز (۲۶ اسفند) با فعالیت سامانه بارشی در دامنه‌های جنوبی البرز، تهران، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، نواحی مرکزی و به‌تدریج از بعد ازظهر در شمال شرق و شرق کشور ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش در مناطق مرتفع و سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس به صورت برف خواهد بود، تصریح کرد: در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

وظیفه افزود: بارش‌ها امروز (۲۶ اسفند) در شرق خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین و شمال غرب سمنان شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته وی امروز برای برخی نقاط جنوب غرب کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (۲۷ اسفند) سامانه بارشی در شمال شرق، شرق، مناطقی از مرکز و دامنه زاگرس فعال است، گفت: این سامانه بارشی سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد و برخی نقاط جنوب شرق کشور وزش باد و گرد و خاک خواهد داشت.

وظیفه با اشاره به اینکه در این روز در برخی مناطق خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: این سامانه روز دوشنبه (۲۸ اسفند) در شرق، جنوب شرق و مناطقی از شمال شرق کشور فعال است و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: امروز و فردا دریای خزر مواج است. امروز نیز بخش‌های غربی خلیج فارس و فردا و پس‌فردا بخش‌های شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه امروز (۲۶ اسفند) با نفوذ جریان‌های شمالی دمای هوا در سواحل دریای خزر ۴ تا ۸ درجه و فردا (۲۷ اسفند) در شمال شرق کشور ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ اسفند) کمی ابری همراه با وزش باد، در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداکثر دمای ۱۸ و حداقل دمای ۶ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۲۸ اسفند) کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداکثر دمای۲۰ و حداقل دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود