۰ نفر

توضیح وزارت خارجه درباره سفر "بن‌علوی" به تهران

۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۴۳
کد خبر: 259044
توضیح وزارت خارجه درباره سفر "بن‌علوی" به تهران

سخنگوی وزارت امور خارجه برخی گمانه زنی هادر خصوص سفر وزیر خارجه عمان به تهران را رد کرد و گفت: سفر آقای یوسف بن علوی به تهران طبق زمان بندی قبلی و در راستای توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه انجام می شود.

بهرام قاسمی با اشاره به روابط سازنده تهران و مسقط اظهار کرد: دو کشور در طول سالیان گذشته در مسائل مختلف رایزنی هایی داشته اند و برای ارتقای روابط فیمابین تلاشهای لازم را به عمل آورده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به نقش مثبت عمان در صلح و ثبات منطقه افزود:سفر ایشان به تهران با محوریت مسائل اقتصادی دوجانبه تنظیم شده است به طوری که در جریان این سفر علاوه بر دیدار با مقامات سیاسی و پارلمانی کشورمان با رئیس کل بانک مرکزی و مدیران و مسئولان بنگاه ها و شرکت های بخش دولتی و خصوصی هم دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

وی ضمن رد هر گونه گمانه زنی ها مبنی بر ارتباط این سفر با سفر جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا به عمان اظهار کرد:اگرچه عمان کشوری است که رابطه بسیار خوبی با بسیاری از کشورهای جهان دارد با این حال سفر آقای یوسف علوی به تهران هیچ ارتباطی به سفر متیس به این کشور ندارد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که برخی رسانه ها به دنبال این هستند این سفر را به برجام و تحولات آمریکا ارتباط دهند گفت:هیچ ارتباطی بین این مسائل وجود ندارد و این ادعاها صرفا گمانه زنی رسانه ای است و هر گونه ارتباط بین این مسائل را به شدت تکذیب می کنم.

وی خاطرنشان کرد: ایران و عمان در طیف وسیعی از مسائل مختلف همکاری می کنند و دو طرف به دنبال این هستند از ظرفیتهای موجود دو کشور برای تعمیق هر چه بیشتر همکاریهای اقتصادی بازرگانی بانکی و مالی استفاده کنند.

یوسف بن علوی قرار است در وزارت امور خارجه فردا یکشنبه با محمد جواد ظریف دیدار و گفت و گو کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم در جریان سفر منطقه ای به جنوب خلیج فارس به مسقط سفر کرده بود.

دو طرف به ویژه در سال های اخیر به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود برای توسعه و تعمیق مناسبات اقتصادی خود هستند.