۰ نفر

بارش باران و تگرگ در برخی شهرها

۸ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۲۴
کد خبر: 255099
بارش باران و تگرگ در برخی شهرها

روز آینده بارش‌ در استان‌های فارس، غرب بوشهر، هرمزگان، جنوب غرب کرمان، شرق خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و برخی نقاط سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد و در برخی مناطق جنوب شرق و جنوب کشور پدیده تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، براساس آخرین تحلیل نقشه‌های و مدل‌های هواشناسی با شروع فعالیت‌ سامانه بارشی در نیمه غربی کشور امروز در شمال غرب، غرب، سواحل غربی خزر، بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و همچنین دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و جنوبی شاهد ابرناکی، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد هستیم که در مناطق کوهستانی به صورت برف است.

از امشب رگبار و رعدوبرق در جنوب فارس و شمال هرمزگان تشدید می‌شود و خلیج فارس مواج است.

روز آینده از ناپایداری‌ها در شمال غرب کشور کاسته می‌شود و در دامنه‌های جنوبی زاگرس، جنوب، جنوب شرق، شرق و بخش‌هایی از شمال شرق و همچنین در نواحی مرکزی و غرب کشور ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد که بارش در ارتفاعات زاگرس به صورت برف است.

روز چهارشنبه بارش‌ها در استان‌های فارس، غرب بوشهر، هرمزگان، جنوب غرب کرمان، شرق خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و برخی نقاط سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد و در برخی مناطق جنوب شرق و جنوب کشور پدیده تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

روز چهارشنبه در برخی نقاط جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد و سامانه مرکزی روز پنج‌شنبه در سامانه شرقی کشور ابتدا سبب بارش پراکنده و وزش باد شده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری به تدریج کاهش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز پنج‌شنبه نیز حاکم است. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 14 و 5 درجه خواهد بود.

آسمان یاسوج روز آینده ابری به تدریج افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در یاسوج 12 و یک درجه خواهد بود.

فردا اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز سیزدهم بهمن ماه امسال 43.6 میلیمتر بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته نوزدهم متعلق به منطقه لاهیجان در استان گیلان به میزان 115.7 میلی متر بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مطالعه کنند.