۰ نفر

اتمام ظرفیت بلیت مسیرهای پرتقاضا در روزهای آخر اسفند

۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۱۳
کد خبر: 254677
اتمام ظرفیت بلیت مسیرهای پرتقاضا در روزهای آخر اسفند

با گذشت بیش از دو هفته از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی بخش قابل توجهی از ظرفیت قطارها در مسیرهای پرترافیک به پایان رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اطلاعات ارائه شده در سامانه‌های رسمی فروش بلیت نشان می‌دهد در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۶ تقریبا ظرفیت قطارهای مسافری تمام مسیرهای پرتقاضا به پایان رسیده است.

در این بین رسما وضعیت قطار تهران – مشهد تمام شده و در مسیر تهران – یزد، تهران – تبریز، تهران – بندرعباس و تهران – اهواز نیز جز چند ظرفیت محدود باقی‌مانده عملا قطارهای فعال در روزهای پایانی سال با ظرفیت تکمیل روبه‌رو هستند.

شرایط در روزهای ابتدایی سال ۱۳۹۷ اما متفاوت است. در روزهای اول و دوم فروردین‌ماه ظرفیت بسیاری از قطارهای کوپه‌ای و با کیفیت بالا پر شده اما هنوز بسیاری از قطارهای اتوبوسی و سالنی برای سفر ظرفیت دارند.

پس از دور نخست تعطیلات و آغاز موج دوم سفرهای نوروزی شرایط همچنان به همان ترتیب است و جز برخی از قطارهای لوکس که به پایان ظرفیت خود رسیده‌اند دیگر قطارها همچنان جا دارند.

در مسیر تهران – مشهد نیز با توجه به بالابودن قطارهای در نظر گرفته شده در روزهای هفته دوم تعطیلات نوروزی تقریبا تمامی قطارها هنوز با ظرفیت باقی‌مانده وجود دارد.

راه‌آهن از متقاضیان خرید بلیت سفرهای نوروزی خواسته که بلیت‌های خود را تنها از طریق سامانه‌های رسمی یا آژانس‌های مجوزدار خریداری کنند.