۰ نفر

بارش برف و باران در بسیاری از جاده‌ها

۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۲۹
کد خبر: 253994
بارش برف و باران در بسیاری از جاده‌ها

در حال حاضر در بسیاری از جاده‌ها، بارش باران و در جاده‌‌های کوهستانی بارش برف ادامه دارد؛ رانندگان محورهای کوهستانی و سردسیر حتماً برای تردد در این جاده‌ها زنجیرچرخ داشته باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  فارس، بر اساس‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌ هوشمند تردد شمار بر‌خط‌، ‌در حال حاضر غیر از محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در این گزارش، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد.

‌کل تردد ثبت‌شده در شبانه‌روز گذشته براساس‌ آخرین اطلاعات دریافتی از 2224 دستگاه ترددشمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل 14.2 درصد افزایش نشان می‌دهد؛ در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 16.6 درصد، اوج تردد بین ساعات 17 الی 18 و کمترین تردد بین ساعات 3 الی 4 صورت پذیرفت؛ هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند‌.

‌پرترددترین جاده‌های کشور‌

آزادراه‌ ‌‌کرج‌-تهران، آزادراه‌‌ تهران-کرج‌، آزادراه کرج-قزوین، آزادراه ‌قزوین‌-کرج، محور تهران-پاکدشت‌‌‌‌ و پاکدشت-تهران، ‌آزادراه‌ ‌‌‌تهران-قم‌‌‌، ‌‌آزادراه ‌قم-تهران‌‌، آزادراه زنجان - قزوین، محور تهران-شهریار و شهریار-تهران‌‌‌‌ و محور ساوه-تهران‌ و تهران-ساوه در 24 ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته‌اند‌.‌‌‌‌‌‌‌‌‌

در حال حاضر در بسیاری از جاده‌ها، بارش باران و در جاده‌‌های کوهستانی بارش برف ادامه دارد؛ رانندگان محورهای کوهستانی و سردسیر حتماً برای تردد در این جاده‌ها زنجیرچرخ داشته باشند.

محدودیت‌ ترافیکی جاده‌های منتهی به شمال تا روز شنبه 5 اسفند  ‌

‌تردد موتور سیکلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه مورخ 96/12/02 الی ساعت 6  روز شنبه مورخ 96/12/05 از محورهای کرج – چالوس‌، هراز، فیروزکوه و محور تهران –  سمنان –  مشهد و بالعکس ممنوع است، تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

در محور کندوان تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 الی 24 روز جمعه مورخ 96/12/04  از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است، با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 الی 24 روز جمعه مورخ 96/12/04 از مرزن‌آباد به سمت کرج به‌صورت یکطرفه خواهد بود.

در محور کندوان‌ تردد انواع تریلر‌، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

در محور هراز‌ تردد تریلرها کماکان ممنوع است تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ‌8 الی 24 امروز و فردا ممنوع است.

در محور فیروزکوه‌ تردد تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 الی 24 روز جمعه مورخ 96/12/04 از تهران به قائم شهر و بالعکس، ممنوع است.

ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی و شرایط نامناسب فیزیکی راه‌

محور رامیان -اولنگ-شاهرود ‌واقع در استان‌های گلستان و سمنان‌ به دلیل نبود ایمنی کافی، فعلاً مسدود ‌است.

‌محور فرعی شمشک – دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، از مورخ 17 تیر 96 تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور فرعی گنجنامه – تویسرکان، واقع در استان همدان، از مورخ 16 آذر 96 تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور سی‌سخت – نورآباد (سمیرم)، واقع در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان، از مورخ 25 آذر 96 تا اطلاع بعدی، به‌دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور پونل-خلخال در استان گیلان‌ به علت بارش برف و عدم ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود و محور جایگزین، جاده اسالم به خلخال است.

محور بدره – دره شهر، واقع در استان ایلام، از مورخ 29 بهمن 96 تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محدودیت تردد به دلیل عملیات کارگاهی جاده‌ای

محور کندوان‌‌ تا روز 20 اسفند 96، روزهای شنبه‌، یکشنبه‌، دوشنبه‌ و سه‌شنبه هر هفته ‌به غیر از ایام تعطیل و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، در حوزه استان البرز از ساعت 23 الی 5 بامداد و در حوزه استان مازندران از ساعت 21:30 الی 5 بامداد روز بعد، به‌دلیل اجرای عملیات ایمن‌سازی تونل امیرکبیر (‌شماره 5) مسدود است و تردد از محورهای فیروزکوه و هراز انجام می‌شود؛ در زمان اجرای عملیات، محور کرج-چالوس از ساعت 21:30 در حوزه استان مازندران (‌در مقطع مرزن‌آباد‌) ‌و از ساعت 23 در حوزه استان البرز (در مقطع میدان امیرکبیر کرج) تا ساعت 5 بامداد روز بعد مسدود است.

‌آزاد‌راه قزوین-رشت (لاین شمالی‌)، واقع در استان قزوین، از مورخ 8 بهمن تا اطلاع بعدی، به‌صورت 24 ساعته، به‌دلیل اجرای عملیات نصب تیرهای فلزی پل راه‌آهن قزوین – رشت - انزلی، کیلومتر 55 الی 250+55،  محدوده اجرای عملیات مسدود بوده و تردد از کنارگذر احداثی انجام می‌‌شود.

در محور قدیم تهران – قم، واقع در استان تهران‌ تا روز 20 اسفند 96، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 8 الی 18‌ و همچنین روز‌های سه‌شنبه از ساعت 8 الی 14 هر هفته، به غیر از ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌دلیل اجرای عملیات تراش، لکه‌گیری و روکش آسفالت‌ کیلومتر 15 الی 48 ‌تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط با اعمال محدودیت ترافیکی در یک خط عبور (یک سوم مسیر) انجام می‌شود.

‌آزادراه قم – تهران و بالعکس در باند‌های شمالی و جنوبی‌ از مورخ 25 بهمن لغایت 20 اسفند 96، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 8 الی 17 و روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه از ساعت 8 الی 14 هر هفته، به غیر از روزهای جمعه، ایام تعطیلات رسمی ‌و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات تهیه، حمل و نصب حفاظ مفصلی، کیلومتر 50 الی 65، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط با اعمال محدودیت ترافیکی در یک خط عبور (یک سوم مسیر) انجام می‌شود.

مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند و یا با شماره‌های 141 و 88925252 تماس بگیرند.