۰ نفر

افزایش ۱۴.۲درصدی تردد در راه‌های برون شهری

۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶
کد خبر: 253902
افزایش ۱۴.۲درصدی تردد در راه‌های برون شهری

بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی و سامانه‌های تردد شمار مرکز مدیریت راه های کشور، رفت و آمد خودرو در راههای برون شهری در 24 ساعت گذشته نسبت به روز قبل از آن 14.2 درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2224 تردد شمار فعال در راههای برون‌ شهری، در این مدت سهم وسایل نقلیه سنگین 16.6 درصد، اوج تردد بین ساعات 17 تا 18 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 صبح انجام شده و هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب ‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

در 24 ساعت گذشته آزادراه کرج - تهران، آزادراه کرج - قزوین، آزادراه تهران - کرج، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه ساوه - تهران، پاکدشت - تهران، تهران - پاکدشت، تهران - شهریار، آزادراه تهران - ساوه و آزادراه تهران - قم بیشترین تردد را به خود اختصاص دادند.

** ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی:

جاده رامیان- اولنگ - شاهرود، واقع در استان های گلستان و سمنان و راه فرعی شمشک - دیزین، واقع در استان های البرز و تهران تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی بسته است.

راه فرعی گنجنامه - تویسرکان، واقع در استان همدان و جاده سی سخت - نورآباد ( سمیرم ) واقع در استان های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی بسته خواهد بود.

جاده پونل - خلخال، واقع در استان گیلان نیز تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی همچنان بسته خواهد بود.

اکنون به ‌استثنای محورهای مسدود،‌ مابقی راههای کشور باز و تردد در آنها به ‌روال عادی در جریان است.

هموطنان برای دریافت اطلاعات راه‌ها و آخرین وضعیت راه های کشور می توانند عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند و یا با شماره‌های 141 و 88925252 تماس بگیرند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با تشریح آخرین وضعیت راه‌های کشور از بارش برف، باران و مه گرفتگی در اغلب محورهای غربی کشور خبر داد.

سرهنگ رحمانی با تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی معابر کشور گفت: در حال حاضر بارش برف در محورهای اردبیل، آذربایجان شرقی و محور سراب به اردبیل و شاهین‌دژ – تکاب در استان آذربایجان غربی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در اکثر محورهای زنجان و همچنین گردنه محدوده آوج نیز بارش برف گزارش شده است گفت: بارش باران نیز در اغلب محورهای آذربایجان شرقی، قزوین، زنجان،‌ کهکیلویه و بویراحمد و همچنین گیلان گزارش شده است.

رحمانی در ادامه با بیان اینکه در محور نقده به میاندوآب در ارومیه، شیراز به فسا، شیراز – کازرون، شیراز به اصفهان، سمیرم – یاسوج، بانه به ایوان، بانه – سقز، تهران به کرج، کرج به قزوین بارش باران گزارش شده است، گفت: تردد در محور شاهین دژ به تکاب با زنجیر چرخ الزامی است.

وی افزود: همچنین در محورهای تکاب – اردبیل، مهاباد به سردشت، اردبیل به آستارا، سوادکوه، محوره ساری به کیاسر و میان دره به بیجار در کردستان دارای مه غلیظ است.

رحمانی افزود: باند جنوبی کرج به تهران از محدوده پل فردیس به کلاک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده و در سایر محورهای کشور تردد روان است.