۰ نفر

چهارمین روز جستجوی یافتن اجساد مسافران پرواز آسمان +تکمیلی

۲ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۱۸
کد خبر: 253573
چهارمین روز جستجوی یافتن اجساد مسافران پرواز آسمان +تکمیلی

چهارمین روز جستجو برای یافتن اجساد قربانیان پرواز تهران- یاسوج در ارتفاعات 4هزار متری قله دنا آغاز شده و امدادگران امیدوارند قبل از خراب شدن وضعیت جوی، بتوانند تمامی اجساد را کشف و منتقل کنند.

*بازگشت تمامی تیم‌های حامل پیکر جانباختگان از ارتفاعات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

 شرایط به‌گونه‌ای است که ادامه عملیات ممکن نیست.

۴۰ نفر از نیروها که امروز به محل سقوط اعزام شده بودند نیز به دلیل شرایط جوی نامساعد و مخاطره‌آمیز قرار شد پایین‌تر آمده و برای اسکان کمپ بزنند تا درصورتی که شرایط جوی فردا مساعد بود به ارتفاعات صعود کنند.

*عکسی واضح از لاشه هواپیماى تهران-یاسوج

عکسی واضح از لاشه هواپیماى تهران-یاسوج

* پیکرهای پیداشده هواپیمای سقوط‌کرده به پزشکی قانونی رسید

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: نخستین مرحله پیکرهای جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیما برای کدگذاری و انجام اقدامات لازم توسط رابطان پزشکی قانونی اصفهان در پادنای سمیرم دریافت شد.

*عملیات جدید جست‌وجو تا روز جمعه ممکن نیست/ اجساد کشف‌شده به پایین منتقل شد

استاندار اصفهان گفت:‌ امکان آوردن پیکرها با برانکارد وجود نداشت به همین دلیل از کوله پشتی استفاده شده است.

وی افزود:‌ نیروهایی شامل تکاوران و هلال احمر امروز اعزام و جایگزین نیروهای شب گذشته شدند.

استاندار اصفهان تاکید کرد:‌ عملیات جست‌وجو متوقف شده و تا روز جمعه امکان جست‌وجو نیست، هر زمان که هوا اجازه دهد کار را دوباره آغاز می کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: عملیات جمع‌آوری و انتقال پیکرها وقت زیادی نیاز ندارد منتهی باید شرایط جوی مساعد باشد.

* 32قطعه بسته بندی شده سانحه هوایی در حال انتقال به پایین است

 به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: تعداد 32 قطعه بسته بندی شده در حال انتقال به پایین است و این قطعات الزاما پیکر محسوب نمی شود.

محسن مومنی در خصوص آخرین وضعیت هواپیمای سقوط کرده در منطقه اظهار کرد: در حال حاضر کوه به دو قسمت تقسیم شده است چهار نفر از نیروها تعدادی از قطعات را به سمت بیده می آورند و 16 نفر از نیروها قطعات دیگر را به سمت سی سخت پایین خواهند آورد.

وی افزود: عملیات انتقال پیکرها به سمت پایین آغاز شده است، اما شرایط آب و هوایی بسیار نامساعد است و واقعا شرایط نقل و انتقال سخت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: تعداد 32 قطعه بسته بندی شده در حال انتقال به پایین است و این قطعات الزاما پیکر محسوب نمی شود.

مومنی تاکید کرد: 40 نفر از نیروهای زبده نیز از سمت سی سخت در حال صعود هستند که هم به افرادی که به سمت پایین در حال حرکت اند  کمک خواند کرد و همچنین قرار است در کمپ امشب جایگزین شوند.

وی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به شرایط آب و هوایی قطعا بالگرد نمی تواند در آن منطقه حضور داشته باشد، اما بالگردها آماده هستند تا زمانی که کوهنوردان به یک مکان مناسب برسند آنها را به پایین ببرند.

مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان: اولین گروه از پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا توسط امدادگران جمعیت هلال احمر به پایین منتقل و تحویل مراجع ذیصلاح شد.

* اعزام 16 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل سانحه هوایی یاسوج

 رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس همراه با ۳۶ تکنسین اورژانس ۱۱۵ روز چهارشنبه به سی سخت اعزام شدند.

جلال پوران فرد اظهار داشت: این تعداد آمبولانس در صورت نیاز و کمبود آمبولانس کار حمل پیکرها و حوادث احتمالی و پشتیبانی و استقرار را در مسیر مواصلاتی به سی سخت انجام می‌دهند.

وی افزود: هم اینک 6 آمبولانس از پایگاه‌های استان در شبکه بهداشت سی سخت برای امداد رسانی از حوادث احتمالی مستقر بوده هستند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین هشت آمبولانس از آمبولانس‌های پشتیبانی در محل قرارگاه دامنه کوه گل برای انتقال پیکرهای جانباختگان مستقر شده‌اند.

وی عنوان کرد: هم اینک 2 آمبولانس برای پوشش جاده‌های مواصلاتی به سی سخت مستقر هستند.

پوران فرد تصریح کرد: اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌ها و توان خود برای انجام اقدامات بیشتر را داراست.

*وزیر راه و شهرسازی: تمام امکانات برای یافتن جعبه سیاه هواپیمای مسافربری و روشن شدن علت سقوط بکار گرفته شده است

* عملیات انتقال هوایی جانباختگان حادثه سقوط هواپیما به دلیل بارش درمنطقه متوقف شد

روابط عمومی پایگاه چهارم رزمی هوانیروز از توقف عملیات هوایی جابجایی اجساد جانباختگان حادثه هوایی دنا به دلیل آغاز بارش در منطقه خبر داد.

سرگرد جعفر طاهری معاون فرهنگی و روابط عمومی این پایگاه روز چهارشنبه گفت: هم اکنون دو فروند بالگرد هوانیروز ارتش از اصفهان در منطقه سقوط هواپیما که با فرماندهی فرمانده هوانیروز اصفهان برای انجام عملیات اسلینگ (جابجایی و انتقال اجساد توسط بالگرد و با استفاده از تورهای مخصوص) به پرواز درآمده بودند به فرودگاه بازگشتند.

وی افزود: با توجه به خطر ریزش بهمن ، اجساد باید توسط تیم کاوشگر، از فاصله 30 متری قله پازن پیر به فاصله 200 متری پایین تر از قله منتقل شود و سپس بالگردها برای انتقال پیکرها وارد عمل شوند.

 استاندار اصفهان روز گذشته محل سقوط هواپیمای شرکت آسمان را قسمت شمال کوه نقل و 30 متر پایین تر از نوک قله پازن پیر و در ارتفاع 13 هزار پایی مرز بین استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

روز گذشته نیز هواشناسی، شرایط ناپایدار را برای منطقه دنا پیش بینی کرده بود.

2000 نفر از عوامل امدادی، نظامی و انتظامی، اجرایی و عملیاتی در منطقه سقوط حضور دارند.

هم اکنون تیم های عملیاتی در منطقه در حال بسته بندی اجساد در کاورهای مخصوص هستند تا عملیات انتقال از طریق بالگردها به سرعت انجام شود.

*استاندار اصفهان: تا این لحظه پیکری به پایین منتقل نشده است

۳۲ پیکر جانباختگان هواپیمای مسافربری شناسایی شده است.

*شرایط نامساعد جوی مانع پرواز 4 بالگرد به محل سانحه هوایی شد

  مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار فروند بالگرد در فرودگاه یاسوج آماده پرواز به سمت محل سانحه هوایی تهران- یاسوج هستند که شرایط نامساعد جوی تاکنون مانع از پرواز آنها شده است.

امان الله جهان بین اظهار داشت: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر نامساعد شدن شرایط جوی امروز در محل سقوط هواپیما تلاش می‌شود کار انتقال پیکر قربانیان هر چه زودتر انجام شود.

وی افزود: هم اینک 25 گروه تخصصی هلال احمر از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان برای یافتن اجساد سانحه هوایی تهران یاسوج به منطقه پازن پیر واقع در روستای نقل اعزام شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از افراد گروه‌های تخصصی جست و جو و انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه هواپیمایی تهران یاسوج به مدت 2 الی سه شبانه روز در برف و سرمای شدید در محل بروز حادثه حضور داشته‌اند.

تاکنون 32 پیکر مسافران سانحه هوایی تهران یاسوج پیدا شده است.

هم اینک در پاسگاه محیط بانی کوه گل ستاد فرماندهی مستقر شده است.

*اعزام 20گروه برای انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای «ای تی آر»

 فرماندار دنا گفت: در چهارمین روز سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج 20 گروه چهار نفره از کهگیلویه و بویراحمد به ارتفاعات پازن پیر واقع در کوه های دنا برای جست وجو و انتقال پیکرهای جانباختگان اعزام شده‌اند.

عباس بهشتی روز چهارشنبه اظهار داشت: تاکنون پیکرهای 32 تن از مسافران هواپیمای تهران - یاسوج پیدا شده است.

وی افزود: هم اینک ستاد فرماندهی در پاسگاه محیط بانی کوه گل مستقر شده است.

فرماندار دنا بیان کرد: تردد افراد بدون اخذ مجوز از فرمانداری دنا امکان پذیر نیست.

وی عنوان کرد: شناسایی هویت پیکرهای جانباختگان این سانحه هوایی در کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود.

بهشتی تصریح کرد: شرایط جوی منطقه اکنون همراه با مه و ابر است ولی تاکنون مشکلی برای کوهنوردان و اکیپ‌های جست وجو و انتقال به وجود نیاورده است.

 

*پیکر کشته‌های سانحه سقوط هواپیما زمینی منتقل می‌شود

محمدی، معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان  گفت: امدادگران یاسوج، اراک، اصفهان و خرم آباد به صورت زمینی از گردنه کوه گل به سمت قله دنا اعزام شده اند تا اجساد را منتقل کنند.

وی افزود: بارش برف در منطقه آغاز شده و امکان انتقال اجساد با بالگرد دیگر وجود ندارد. سعی می کنیم اجساد را به صورت زمینی منتقل کنیم.

 

*تکاوران ارتش در سرمای ۳۰ درجه شب سختی را سپری کردند

 سخنگوی ارتش، گفت: ساعت ۷ صبح امروز «امیر قربانی» فرمانده ارتش هوانیروز با یک بالگرد منطقه محل سقوط هواپیما را مورد کاوش قرار داد اما به دلیل شرایط جوی امکان هلی‌برن نیرو وجود ندارد.

امیر شاهین تقی‌خانی با تشریح آخرین اقدامات عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره حادثه سقوط هواپیما گفت: دیشب حدود ۳۰ نفر از تکاوران تیپ ۶۵ ارتش به همراه جمعی از کوهنوردان محلی در فدراسیون کوهنوردی و هلال احمر شب سختی را در ارتفاعات منطقه سقوط هواپیما به سر کردند.

وی افزود: محلی که این عزیزان در آن مستقر بودند با ارتفاع بیش از ۴ هزار متر از سطح دریا در دمایی حدود ۳۰ درجه زیر صفر بود.

سخنگوی ارتش گفت: هم اکنون «امیر نعمتی» فرمانده صحنه عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه حادثه سقوط هواپیما است.

وی افزود: ساعت ۷ صبح امروز «امیر قربانی» فرمانده ارتش هوانیروز با یک بالگرد منطقه محل سقوط هواپیما را مورد کاوش قرار داد اما به دلیل شرایط جوی امکان هلی‌برن نیرو وجود ندارد.

تقی خانی اظهار داشت: اوایل صبح امروز، محدوده دید در منطقه مورد نظر تا حدود ۱۰۰ متر بود، اما هم اکنون (لحظه مخابره خبر) به حدود ۱۰ متر می‌رسد بنابر این اماکن هلی برن نیرو وجود ندارد.

وی افزود: دوستان به فکر راه حل دومی هستند تا با ایجاد کارگاه‌هایی در محل نسبت به ادامه ماموریت از طریق زمینی اقدام کنند.

سخنگوی ارتش ادامه داد: صبح امروز با دوستانی که در بالای قله و در محل حادثه حضوردارند تماس حاصل شد و الحمدلله در سلامتی کامل به سر می‌برند و مشکلی پیش نیامده است. وی گفت: تا الان که با شما صحبت می‌کنم ۳۰ الی ۴۰ جسد پیدا شده و کنار هم آماده انتقال به پایین هستند.

تقی خانی تاکید کرد: به محض اینکه شرایط اجازه بدهد نسبت به انتقال اجساد این عزیزان اقدام خواهیم کرد. وی گفت: در حال حاضر دو اولویت انتقال اجساد عزیزان و شناسایی اجساد باقی مانده در دستور کار دوستان قرار دارد.

سخنگوی ارتش تاکید کرد: این ماموریت همچنان ادامه خواهد داشت و دوستانی که جان خود را در کف دست گرفته وعازم محل حادثه شده اند ماموریت را ادامه خواهند داد.

وی در پایان تاکید کرد: ازمردم عزیز می‌خواهیم حتما عزیزان را دعا کنند.

*هوا از ساعت 10 نامساعد می شود

محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از ساعت 10 صبح امروز هوا نامساعد می شود و امکان استفاده از بالگرد نیست. با پائین آمدن ابرها، بارش در قله و ازتفاعات بالایی دنا آغاز و تا روز جمعه ادامه دارد.

*کشف اجساد هواپیما سخت است

فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: از ساعت ۶ صبح ۸۰ امدادگر دیگر به صورت پیاده به محل کشف لاشه اعزام شدند. اجساد کشف شده را به پشت قله انتقال می دهیم تا در صورت امکان با بالگرد به پایین منتقل شود.  لاشه هواپیما متلاشی شده و کار جمع آوری اجساد سخت است.