۰ نفر

رئیس کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران:

هواپیمای تهران-یاسوج بر اساس طرح سازمان هواپیمایی مسیر را طی نکرده است

۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
کد خبر: 253280
هواپیمای تهران-یاسوج بر اساس طرح سازمان هواپیمایی مسیر را طی نکرده است

رئیس کمیسیون عمران مجلس در مورد سانحه سقوط هواپیمای پرواز تهران – یاسوج گفت: براساس اطلاعات موجود فرضیه مان این است که هواپیما براساس طرحی که سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کرده، مسیر را نپیموده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هواپیماها باید به طور معمول براساس طرحی که سازمان هواپیمایی کشوری دارد در ارتفاع 15 هزار پایی از روی قله دنا عبور کند، زیرا ارتفاع این قله 14 هزار پا است.

رضایی کوچی در ادامه افزود: اگر این طرح توسط خلبانان رعایت شود، فورا باید طرح تقرب را اجرا و در فرودگاه یاسوج فرود بیایند، اما در شرایطی که هوا بسیار صاف باشد و خلبان دید مستقیم داشته باشد خلبانان ترجیح می دهند از دره یو شکل کنار فرودگاه یاسوج به روی باند بنشینند و بنابراین طرح سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت نمی کنند.

رییس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد خلبان هواپیمای یاسوج نیز خودش مسیرش را انتخاب کرده و در مسیری که انتخاب کرده با ابرهای متراکم و توربالانس مواجه شده و در نتیجه چنین حادثه‌ای پیش آمده است.