۰ نفر

آخوندی: ادعای نقص هواپیمای ATR قابل استناد نیست

۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۱۹
کد خبر: 253122
آخوندی: ادعای نقص هواپیمای ATR قابل استناد نیست

عباس آخوندی در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه آیا این هواپیما بهمن ماه نقص فنی داشته و از میانه راه به فرودگاه بازگشته، اظهار داشت: این موضوعات و نقص فنی این هواپیما در چند روز گذشته و ارتباط آن با سانحه امروز قابل استناد نیست.

وی با بیان اینکه با خانواده‌های جان‌باختگان سانحه امروز همدردی می‌کنم، گفت: به محض وقوع این سانحه براساس قوانین سازمان هواپیمایی ستاد بررسی سانحه تشکیل شد و در حال حاضر 11 گروه در این ستاد آماده به کار و پیگیری علت وقوع سانحه هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا ، وی از مکاتبات و مذاکره با شرکت ATR خبر داد و گفت: در مذاکراتمان با شرکت ATR قرار بر این شد که این شرکت نمایندگان خود را برای بررسی علت سانحه به کشورمان اعزام کنند و نظر خود را درباره علت وقوع اعلام کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ستادها ستاد دیگری برای نظارت دقیق بر روی نظارت بر پیگیری‌ها و رسیدگی‌ها ایجاد شده است.

وی درباره یافتن لاشه هواپیمای ATR اظهار داشت: طی تماس تلفنی‌ای که با استاندار و سایر مسوولان استانی منطقه سقوط هواپیما داشتیم هنوز به صورت رسمی پیدا شدن لاشه هواپیما را تایید نکردند.

وی تاکید کرد: 70 کوهنورد از گروه‌های امداد و نجات عازم منطقه احتمالی سقوط هواپیما شده‌اند و ادامه کار در روستای دنا در حال انجام است. البته شرایط جوی بسیار سخت است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هواپیمای ATR یکی از ایمن‌ترین هواپیماهای موجود در جهان است.