۰ نفر

برف و کولاک در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی

۹ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۴۰
کد خبر: 248393
 برف و کولاک در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی

مرکز مدیریت راه های خراسان شمالی اعلام کرد : با وجود بارش برف و کولاک که از بامداد دوشنبه در محورهای ارتباطی استان شدت گرفته تردد همچنان در محورهای اصلی این استان برقرار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بارش برف که از شامگاه یکشنبه در محورهای خراسان شمالی آغاز شده سبب کندی تردد در برخی محورهای اصلی استان بویژه گردنه های سخت گذر استان شده است.

براساس اعلام مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری خراسان شمالی در بامداد دوشنبه 9بهمن ماه تردرد در تمامی محورهای استان با وجود بارش برف و باران درجریان است از لحاظ جوی محور بجنورد به آشخانه ، اشخانه به چمن بید و چمن بید به جنگل گلستان و محورهای ارتباطی شهرستان رازو جرگلان بارش برف گزارش شده است.

محور محور چمن بید به گرمه حدفاصل مرغزار و محور جاجرم به شوقان بارش برف همراه با کولاک است.

این مرکز از رانندگان خواست از تردد های غیر ضورری در محورهای کوهستان و برف گیر در شب پرهیز و خودروی خود را حتما به تجهیزات ایمنی و زنجیرچزخ مجهز کنند.

هواشناسی خراسان شمالی در اطلاعیه از استمرار این سامانه بارشی تا روزسه شنبه دراستان خبرداد و افزود: دمای هوا دراستان تا 12درجه کاهش می یابد.

استان 863هزار نفری خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع شده است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی با 22 گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد- جنگل گلستان از گردنه های برف گیر و سخت گذر این استان محسوب می شوند.