۰ نفر

ظرف یک هفته آینده؛

پیکرهای شناسایی شده نفتکش سانچی به کشور منتقل می‌شوند

۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۴۸
کد خبر: 248244
پیکرهای شناسایی شده نفتکش سانچی به کشور منتقل می‌شوند

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ایران از انتقال سه پیکر شناسایی شده نفت‌کش سانچی به کشور ظرف یک هفته آینده و پس از انجام مراحل قانونی و کنسولی خبر داد.

 محمد فرازنده دستیار وزیر و مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان و عضو کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفت‌کش سانچی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم تشییع مهدی محتشمی دیپلمات سابق وزارت خارجه در جمع خبرنگاران درباره آخرین پیگیری‌ها در خصوص حادثه سانچی و انتقال سه پیکر قربانیان این حادثه به کشور گفت: طبق بررسی‌هایی که مجموعه پلیس بین‌الملل (اینترپل) و پزشکی قانونی انجام داده توانستند دی‌.ان‌.ای‌های ارسالی را با دی‌.ان‌.ای‌هایی (DNA) که از خانواده‌های این عزیزان ارسال شده بوده چک کنند و این پیکرها شناسایی شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر ، وی با بیان اینکه در حال حاضر هماهنگی‌های لازم با دولت و مقامات چین برای ارسال پیکرهای این عزیزان در دست اجرا است، اظهار داشت: انشاءالله بتوانیم هر چه سریع‌تر شاهد انتقال این پیکرها به داخل کشور باشیم.

این مقام وزارت خارجه ایران درباره زمان انتقال سه پیکر قربانیان این حادثه نیز خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم ظرف یک هفته این کار در فضاهای بررسی‌های قانونی،‌بسته بندی‌های لازم و مسائل کنسولی انجام شود و شاهد انتقال این پیکرها به داخل کشور باشیم.

فرازنده با ذکر این نکته که هم اکنون کار رمزگشایی جعبه سیاه نفت‌کش سانچی آغاز شده، بیان کرد: منتظر اعلام اخبار بیشتری در خصوص آخرین تماس‌ها و ارتباطات بین کشتی‌ها و مسائل دیگری که در منطقه در آن لحظات در جریان بوده، هستیم تا فرآیند کارها در مراحل بعدی انجام شود.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه همچنین عنوان کرد: کمیته تشکیل شده برای بررسی این حادثه، از هیچ کمک و برنامه‌ای برای تسلی خانواده‌ها کوتاهی نکرده است.