۰ نفر

پیش‌بینی وزش باد نسبتا شدید در پایتخت

۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۳۷
کد خبر: 247967
پیش‌بینی وزش باد نسبتا شدید در پایتخت

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفیت هوای پایتخت طی امروز در شرایط سالم است و انتظار می‌رود تا فردا شرایط کیفی هوای سالم در بیشتر مناطق شهر تهران همچنان برقرار باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسین شهبازی اظهار کرد: بر اساس تحلیل ﺁخرین داده‌های هواشناسی پیش‌بینی شده برای شهر تهران با حاکمیت شرایط جوی ناپایدار طی امروز ( ۷ بهمن) در برخی ساعات بارش باران و وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۹ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی - شرقی انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: با تداوم این شرایط طی فردا (۸ بهمن) بارش باران و برف در برخی ساعات به‌ویژه در صبحگاه و وزش باد نسبتا شدید از سمت نواحی غربی - جنوب غربی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه به‌تدریج روز دوشنبه ( ۹ بهمن) از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود، تصریح کرد: در این روز در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

شهبازی در ادامه گفت: دمای هوای تهران نیز طی دو روز آینده کاهش محسوسی خواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص ۷۸ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز ۸۲ و همچنان در شرایط سالم است.