۰ نفر

تهرانی‌ها نیمی از روزهای دی ماه هوای سالم تنفس کردند

۵ بهمن ۱۳۹۶، ۷:۲۸
کد خبر: 247447
تهرانی‌ها نیمی از روزهای دی ماه هوای سالم تنفس کردند

اولین ماه زمستان امسال پایتخت ۱۷ روز هوای سالم داشت که تعداد این روزها نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دی ماه امسال در حالی به پایان رسید که تهرانی‌ها ۱۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای سالم تنفس کردند همچنین یازدهمین روز از زمستان، هوای پایتخت ناسالم برای همه گروه‌ها بود.

دی ماه سال گذشته نیز هوای تهران ۱۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۴ روز ناسالم برای همه گروه‌ها بود. پایتخت‌نشینان در اولین ماه زمستان این سال تنها ۸ روز هوای سالم تنفس کردند.

سال ۹۴ دی ماه ۲ روز هوای پاک داشت که طی ۶ سال اخیر بی سابقه بود، همچنین روزهای ابتدایی زمستان این سال ۱۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۸ روز هوای سالم داشت. تهرانی‌ها ۲ روز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها نیز در دی ماه این سال تنفس کردند.

در اولین ماه زمستان ۹۳ پایتخت نشینان بیش از نیمی از ماه هوای نامطلوب تنفس کردند. در دی ماه این سال هوای تهران ۱۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه گروه‌ها بود. هوای تهران در این بازه زمانی نیز  ۱۴ روز سالم بود.

هوای تهران در دی ماه سال ۹۲ نفس تهرانی‌ها را گرفته بود. هوای تهران در دی ماه این سال تنها یک روز سالم بود و ۲۹ روز نامطلوب بود. از تعداد ۲۹ روز هوای نامطلوب سهم روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس ۲۲ روز و هوای ناسالم برای همه گروه‌ها ۶ روز بود.

در دی ماه ۹۱ نیز هوای تهران تنها ۶ روز سالم بود. در اولین ماه زمستان این سال سهم پایتخت‌نشینان از هوا، ۲۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم برای همه گروه‌ها بود.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، سال ۹۰ نیز دی ماه مانند سال ۹۱ فقط ۶ روز هوای سالم داشت. همچنین در این بازه زمانی هوای تهران ۲۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود.