۰ نفر

آخرین مهلت ثبت نام کنکور‌۹۷ اعلام شد

۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰
کد خبر: 247237
آخرین مهلت ثبت نام کنکور‌۹۷ اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از ۲۰۱ هزار داوطلب برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۷ خبر داد و گفت: این مهلت هشتم بهمن ماه پایان می‌پذیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حسین توکلی ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۷ از ساعت ۱۶ روز یکشنبه اول بهمن ۹۶ از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده و در روز یکشنبه ۸ بهمن ۹۶ پایان می‌پذیرد. همچنین دفترچه راهنمای ثبت نام یا به عبارت دیگر دفترچه شماره ۱ آزمون سراسری سال ۹۷ همزمان با آغاز ثبت نام، روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

مشاورعالیسازمان سنجش آموزش کشور افزود: هر یک از داوطلبان برای ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۷ ضرورت دارد در مهلت تعیین شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام یا به عبارت دیگر دفترچه شماره ۱ آزمون سراسری سال ۹۷ که بر روی سایت سازمان قرار دارد، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: تا ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه سوم بهمن ماه تعداد ۲۰۱ هزار و ۷۲۷ داوطلب در آزمون فوق ثبت نام کردند.

به گفته دکتر توکلی، با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام منحصرا اینترنتی پرداخت می شود؛ لذا داوطلبان لازم است به وسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزارریال به عنوان وجه ثبت نام، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به اینکه در مراحل مختلف فرایند این آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه می‌شود لذا داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه داشته باشند، می‌توانند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال، از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: در آزمون سراسری سال ۹۷ دارندگان دیپلم نظام قدیم، بدون توجه به نوع دیپلم و دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی و یا فارغ التحصیل پیش دانشگاهی بدون توجه به نوع مدرک پیش دانشگاهی با توجه به رشته های تحصیلی مورد علاقه خود که در جداول شماره ۲ تا ۶ دفترچه راهنمای شماره یک درج شده است، می توانند منحصرا متقاضی یکی ازگروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، و یا زبان های خارجی شوند و در تقاضا نامه اینترنتی ثبت نام آن را ثبت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: در آزمون سراسری سال ۹۷، همانند آزمون سراسری سال ۹۶ به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی، اجازه داده شده است تا در صورتی که علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی هنر نیز باشند، علاقمندی خود را در تقاضانامه ثبت نام اعلام کنند.بنابراین چنین داوطلبانی لازم است نسبت به پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزار ریال دیگر علاوه بر وجه ثبت نام اولیه با عنوان علاقه‌مندی به شرکت در گروه هنر از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: به همین ترتیب به داوطلبان گروه‌های آزمایشی، ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر اجازه داده شده است تا درصورتی که علاقه‌مند به شرکت در گروه زبان های خارجی نیز باشند، علاقه‌مندی خود را در تقاضا نامه ثبت نام اعلام کنند، بنابراین چنین داوطلبانی لازم است نسبت به پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزار ریال دیگر علاوه بر وجه ثبت نام اولیه با عنوان علاقه‌مندی به شرکت در گروه زبان های خارجی از طریق سایت سازمان اقدام کنند.

توکلی تصریح کرد: چنانچه داوطلبی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی باشد لازم است ضمن اعلام علاقه‌مندی در تقاضانامه نسبت به پرداخت مبلغ ۱۱۰ هزار ریال دیگر از طریق سایت سازمان اقدام و کارت اعتباری مربوط را دریافت کنند.

به گفته وی، در رابطه با اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، در صورت اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش، برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های مذکور مراتب در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون و یا زمان انتخاب رشته به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت نام و ارسال عکس و پس از دریافت شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام خود، می توانند در قسمت مشاهده و چاپ اطلاعات ثبت نامی، اطلاعات خود را مشاهده و از آن پرینت تهیه کنند.

وی افزود: کارت شرکت درآزمون سراسری سال ۹۷ به تمام داوطلبان گروه های آزمایشی پنج گانه، از روز دوشنبه ۴ تیر ۹۷ برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و لذا داوطلبان باید از روز دوشنبه ۴ تیرماه ۹۷ لغایت روز چهارشنبه ۶ تیرماه ۹۷ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۷ و برگ راهنمای مذکور اقدام کنند.

دکتر توکلی افزود: برای داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شرکت در آزمون هستند، باید علاوه بر دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی خود، بر حسب مورد نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی دوم و یا گروه های آزمایشی دوم و سوم، خود نیز اقدام کنند.

توکلی تصریح کرد: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون سراسری سال ۹۷ در روزهای پنج شنبه، هفتم و جمعه هشتم تیرماه ۹۷ در حوزه های امتحانی مربوط برگزار می‌شود. نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه مربوط در دهه دوم مرداد ماه ۹۷ بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.