۰ نفر

درباره عملیات عفرین؛

تماس تلفنی رییس ستاد ارتش ترکیه با سردار باقری

۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۴۹
کد خبر: 246534
تماس تلفنی رییس ستاد ارتش ترکیه با سردار باقری

ارتشبد خلوصی آکار رییس ستاد ارتش ترکیه صبح امروز در تماس تلفنی با سردار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح توضیحاتی را در مورد عملیات روز گذشته ارتش ترکیه در مرزهای شمالی سوریه و منطقه عفرین ارائه کرد.

در این تماس تلفنی، مقام مذکور دلیل اصلی آغاز عملیات بمباران و شلیک آتش توپخانه در منطقه عفرین را تجمع گروه های تروریستی در این منطقه و مقابله با تهدیدات این گروه ها علیه روستاها و شهرهای مرزی ترکیه اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا ، وی افزود: این حملات در چارچوب حق دفاع مشروع و توسط ارتش ترکیه صورت گرفته است.

او همچنین اطمینان داد که ترکیه برای تمامیت ارضی سوریه احترام قائل بوده و همچنان به توافقات به عمل آمده در مذاکرات سه جانبه با جمهوری اسلامی ایران و روسیه پایبند خواهد بود.

سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این مذاکره تلفنی اظهار داشت: تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت سوریه نبایستی آسیب ببیند و ترکیه باید تصریح کند که چشم داشتی به خاک سوریه ندارد، در ضمن اینگونه اقدامات نباید موجب سوء استفاده دشمنان ملت سوریه و دشمنان جهان اسلام گردد و به ویژه نبایستی آمریکا و متحدین آمریکا از این شرایط برای اهداف زیاده طلبانه خود در سوریه سوء استفاده نمایند.

سرلشکر باقری در ادامه تاکید کرد: این اقدامات نظامی نباید به مذاکرات سیاسی سه جانبه و مذاکرات آستانه که تاکنون موفقیت هایی را کسب نموده است، لطمه وارد نماید. در ضمن مشکل و خطر دیگر ضرورت جلوگیری از آسیب احتمالی به مردم روستاها و شهرهای سوریه در منطقه عملیاتی است که باید به آن توجه شود.