۰ نفر

بخشی از معوقات فرهنگیان تا اسفندماه پرداخت می‌شود

۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴
کد خبر: 246427
بخشی از معوقات فرهنگیان تا اسفندماه پرداخت می‌شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با تلاش و پیگیری های انجام شده بخشی از معوقات فرهنگیان تا اسفندماه سال جاری پرداخت می شود و بخشی نیز به سال 97 موکول می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علی اللهیار ترکمن روز یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گرمی مغان افزود: تامین رفاه فرهنگیان باید در دستور کار مدیران و مسئولان مربوط قرار بگیرد و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه این معاونت در چهار حوزه اصلی تامین منابع مالی و بودجه ریزی ، امور اداری ، رفاه،و پشتیبانی و نظارت بر اجرای بودجه و انطباق با مقررات فعالیت می کند اظهار کرد: تلاش می کنیم با افزایش تعاملات اثربخش سهم آموزش و پرورش را از منابع افزایش داده و زمینه فعالیت ‌های آموزشی و پرورشی تسهیل شود.

او به بودجه آموزش و پرورش در سال آینده اشاره و اظهار کرد: بودجه عمومی و بودجه کل کشور از رشد 6.5 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار شده و هزینه ها 8.9 درصد افزایش یافته ، آنچه اعتبارات هزینه‌ ای وزارت آموزش و پرورش را تشکیل داده 13.3 رشد نسبت به سال گذشته است.

اللهیار ترکمن همچنین از تمرکز ویژه وزارت آموزش و پرورش و تخصیص اعتبارات لازم به سه طرح اساسی روند تکمیل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان ، اردوگاه دانش آموزی و همچنین ایجاد درمانگاه فرهنگیان منطقه قول مساعد داد.

وی اظهار کرد: هم اکنون پیگیر راه ‌اندازی درمانگاه ویژه فرهنگیان در گرمی مغان هستیم و تکمیل مجتمع رفاهی واحداث اردوگاه دانش آموزی در این شهرستان در اولویت کارها قرار دارد.

فرماندار گرمی نیز در این جلسه با اشاره به قابلیت های گردشگری این شهرستان ، تکمیل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان ، اردوگاه دانش آموزی و همچنین ایجاد درمانگاه را از مطالبات جدی فرهنگیان منطقه ذکر کرد.

ابراهیم امامی با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‌های نیمه تمام، ضرورت ساماندهی فضاهای آموزشی، تحویل پروژه‌ها، اوقات فراغت دانش‌ آموزان، ایجاد مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان در منطقه ، راه ‌اندازی اردوگاه فرهنگی هنری و تربیتی در منطقه و حل مشکل تجهیزات مدارس گفت: در زمینه حل مشکلات و نارسایی ‌ها انتظار می‌رود اقدامات لازم انجام شود.

احمد ناصری ، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هم گفت: مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شهرستان گرمی و فاز نخست این مرکز تا سه ماه اول سال 97 به بهره برداری می رسد.

مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شهرستان گرمی با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال در چهار طبقه با مساحت 2 هزار متر مربع با 16 سوئیت ، تالار پذیرایی و رستوران در حال اجراست.