۰ نفر

خدمات دندانپزشکی در مراکز نیمه دولتی تعرفه‌گذاری می‌شود

۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۵۲
کد خبر: 241398
خدمات دندانپزشکی در مراکز نیمه دولتی تعرفه‌گذاری می‌شود

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعرفه خدمات دندانپزشکی برای مراکز نیمه دولتی و مراکز واگذاری وزارت بهداشت برای اولین بار تا پایان امسال تعیین می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم صادقی روز یکشنبه در حاشیه نشست تبیین سیاست های وزارت بهداشت در حوزه دندانپزشکی مبنی بر اینکه با توجه به تعدد قیمت های خدمات دندانپزشکی آیا وزارت بهداشت برنامه ای برای تعرفه گذاری این خدمات دارد، پاسخ داد: بله این برنامه در وزارت بهداشت وجود دارد و قرار است، پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعرفه های خدمات دندانپزشکی امسال همراه با سایر خدمات درمانی از طرف وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه پیشنهاد بشود تا در این شورا تصویب شود.

وی گفت: در گذشته ضرایبی برای خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی وجود داشته است اما اینکه قیمت تمام شده خدمات دندانپزشکی مشخص شود؛ به نوعی برای اولین بار است، البته تعرفه هایی که در وزارت بهداشت برای خدمات دندانپزشکی تعیین می شود برای مراکز نیمه دولتی و واگذاری از طرف وزارت بهداشت است.

صادقی افزود: وزارت بهداشت بنا ندارد در ارائه خدمات دندانپزشکی با بخش خصوصی رقابت کند اما هدف وزارت بهداشت در گسترش خدمات دندانپزشکی در بخش عمومی، عدالت در دسترسی به خدمات دندانپزشکی است تا همه مردم به خصوص اقشار کم درآمد که بضاعت مالی کمتری دارند به این خدمات دسترسی داشته باشند.

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: برنامه وزارت بهداشت این است که در هر مرکز دانشگاهی یک مرکز درمانی شبانه روزی بیمارستانی و یک مرکز اورژانس خدمات دندانی داشته باشیم.

وی افزود: قرار است در هر مرکز استان و هر شهر که دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد این مراکز دایر شوند، بنابراین با توجه به وجود 68 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور به زودی 68 مرکز شبانه روزی خدمات شبانه روزی دندانپزشکی و 68 اورژانس دندانپزشکی فعال می شود.

صادقی ادامه داد: این مراکز در کلانشهرها و دانشگاه های علوم پزشکی سطح یک دایر شده اند و در سایر مراکز دانشگاه ها و دانشکده ها به تدریج و تا پایان نیمه اول سال 97 ایجاد می شوند و حدود سه هزار یونیت دندانپزشکی در این مراکز فعال می شود.

وی گفت: مشکلاتی در تامین بودجه و پشتیبانی مالی این مراکز و نیز تامین نیروی انسانی آنها وجود دارد که یک به یک در حال حل آنها هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حمایت بیمه ها از خدمات دندانپزشکی گفت: حتما بیمه های تکمیلی در این مورد می توانند کمک کنند و وزارت بهداشت با همکاری شورای عالی بیمه که به وزارت بهداشت منتقل شده است به دنبال برنامه ریزی برای پوشش بیشتر بیمه ها از خدمات دندانپزشکی است.

صادقی ادامه داد: وزارت بهداشت در گسترش خدمات دندانپزشکی به دنبال کارهای نمایشی و هیجانی نیست و در حال کارشناسی هستیم تا برنامه به صورت ماندگار اجرا شوند و مردم سال ها از خدمات دندانپزشکی مناسب برخوردار شوند.