۰ نفر

جزئیات افزایش‌۲ و ۳برابری جریمه غیبت سربازی

۵ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶
کد خبر: 240247
جزئیات افزایش‌۲ و ۳برابری جریمه غیبت سربازی

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به بیان جزئیات افزایش 2 و 3 برابری جریمه غیبت سربازی پرداخت و گفت: گرانی بهانه‌ای برای منتفی کردن خرید و فروش غیبت سربازی است.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامیدر خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و تصمیمات آن در خصوص خرید غیبت سربازی اظهار داشت: در کمیسیون مصوب شد که جریمه غیبت سربازی در مقاطع تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم، فوق دیپلم تا لیسانس دو برابر شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از لیسانس تا دکترا و بالاتر نیز قیمت مصوب برای خرید غیبت سربازی سه برابر تصویب شد.

نماینده مردم اسفراین با اعلام این مطلب که شخصاً پیشنهاد حذف این طرح را داشته است، در پاسخ به دیگر پرسش فارس مبنی بر اینکه پرداخت 2 یا 3 برابری جریمه غیبت سربازی فقط برای افراد مرفه جامعه امکان‌پذیر است، گفت: همه افراد جامعه چه قشر مرفه، چه متوسط، چه نابغه و چه غیرنابغه موظف هستند که برای خدمت سربازی و خدمت زیر پرچم اقدام کنند و این اجباری است.

وی ادامه داد: علاوه بر گران‌تر شدن جریمه غیبت سربازی یکسری محدودیت‌های اجتماعی را برای افرادی که به این ترتیب معافی می‌گیرند قائل شده‌ایم؛ چراکه تخلف کرده‌اند.

قوامی اظهار داشت: خرید و فروش غیبت سربازی و اینکه این موضوع منبع درآمدی برای دولت باشد اشکال جدی در بودجه است؛ درآمد در جمهوری اسلامی ایران ناشی از کار و تلاش است نه ناشی از این نوع رفتارها و این اقدامات متأسفانه باز کردن مسیر برای عده‌ای است که از الان می‌دانند با پول می‌توانند در آینده غیبت خود را خریداری کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هدف از گرانی جریمه غیبت سربازی را نهایتا منتفی کردن این طرح در آینده اعلام کرد.