۰ نفر

دستگیری شکارچی کبک‌ها با پیدا شدن موبایل در ارتفاعات

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸
کد خبر: 238259
دستگیری شکارچی کبک‌ها با پیدا شدن موبایل در ارتفاعات

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصاویر ضبط شده از گوشی متخلف منجر به محکومیت متخلف و صدور رای قضایی علیه مالک آن شد.

سید اسدالله هاشمی در جمع خبرنگاران افزود: با صدور رای قضایی عامل شکار 10 قطعه کبک معمولی که حین ارتکاب جرم از خود عکس گرفته و در فضای مجازی منتشر می کرد علاوه بر جریمه حقوقی به پرداخت مبلغ 10 میلیون ریال جزای نقدی(کیفری) محکوم شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی بیان کرد: مامورین یگان منابع طبیعی شهرستان لنده مهرماه جاری حین گشت و کنترل ارتفاعات کوه سیاه و سفید لنده یک عدد گوشی تلفن همراه را پیدا می کنند. مامورین ضمن تنظیم صورت جلسه ای، گوشی تلفن را تحویل اداره اطلاعات نیروی انتظامی می دهند.

هاشمی تصریح کرد: در ادامه کار با هماهنگی های بعمل آمده با دادستان شهرستان لنده مالک گوشی شناسایی شده که با حضور آن تصاویری از شکار تعداد 10 قطعه کبک در آن روئیت می‌شود. موضوع به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه اعلام می شود.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: براساس تصاویر بدست آمده محیط زیست شهرستان کهگیلویه علیه متهم اعلام جرم می کند که پس از رسیدگی در مراجع قضایی، دادرس شعبه اول دادگاه عمومی شهرستان لنده، متخلف را علاوه بر جریمه حقوقی جرم، به پرداخت مبلغ 10میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم می کند.