۰ نفر

کمک نیم میلیون دلاری صلیب سرخ به زلزله‌زدگان +عکس

۳ آذر ۱۳۹۶، ۲۲:۳۱
کد خبر: 233548
کمک نیم میلیون دلاری صلیب سرخ به زلزله‌زدگان +عکس

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ محموله‌ای از اقلام امدادی ضروری به ارزش حدود نیم میلیون دلار، از طریق جمعیت هلال احمر ایران به زلزله‌زدگان کرمانشاه اهدا کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، دفتر نمایندگی کمیته بین‌الملی صلیب سرخ در تهران با هماهنگی و همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران محموله‌ای ۳۴۰ تنی را طی روزهای پنجشنبه و جمعه به کرمانشاه ارسال کردند تا در اسرع وقت و از طریق نیروهای مستقر هلال احمر در مناطق آسیب‌دیده، میان زلزله‌زدگان توزیع شود.

این محموله شامل ۱۹ هزار زیرانداز ضد آب، ۱۰ هزار بسته لوازم بهداشتی، هفت هزار و ۵۰۰ مخزن ۲۰ لیتری آب و هفت هزار و ۵۰۰ بسته لوازم پخت و پز است. این اقلام امدادی جهت اسکان موقت آسیب‌دیدگان تعبیه شده‌اند و توسط سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران و با توجه به ارزیابی‌هایی که از مناطق آسیب‌دیده داشته است به مردم متاثر از این حادثه تلخ خواهد رسید.

مارک آخرمن، معاون دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران، از پاسخ سریع جمعیت هلال احمر به زلزله کرمانشاه و تلاش بی‌وقفه اعضای جمعیت از زمان وقوع زلزله تاکنون، قدردانی کرد و گفت: به عنوان عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مراتب آمادگی خود برای کمک‌های تخصصی و حمایت از هلال احمر ایران را بلافاصله پس از وقوع زلزله اعلام کرده بود.

وی افزود: بلافاصله پس از اعلام آمادگی هلال احمر برای دریافت کمک‌ها، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ این اقلام را برای ارسال به مناطق زلزله‌زده به هلال احمر تحویل داد.

معاون دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران ضمن تشکر از همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران در ترخیص سریع اقلام امدادی، ابراز امیدواری کرد که این محموله گامی هر چند کوچک در مسیر بهبود شرایط زلزله‌زدگان در این فصل سرد باشد.

گفتنی است کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر ایران همکاری نزدیک و چشمگیری در طی سال‌های گذشته داشته‌اند و در بحران‌ها و فجایع بشردوستانه مختلف همواری به یاری یکدیگر شتافته‌اند.

کمکهای صلیب سرخ

کمکهای صلیب سرخ

کمکهای صلیب سرخ

کمکهای صلیب سرخ

کمکهای صلیب سرخ