۰ نفر

آموزش و پرورش یک شبکه ملی ارتباطات راه اندازی می‌کند

۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵
کد خبر: 233282
آموزش و پرورش یک شبکه ملی ارتباطات راه اندازی می‌کند

وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی یک شبکه ملی ارتباطات از سوی وزارتخانه متبوعش خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ضمن تسلیت گفتن جان باختن نزدیک به 50 دانش‌آموز در زلزله غرب کشور، اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این گونه جلسات تداوم بیشتری داشته باشد و نتایج موثر آن را برای کشور شاهد باشیم.

وی ادامه داد:‌ یکی از مهمترین ویژگی‌های نظام آموزش و پرورش دامنه وسعت مخاطبان و ذی نفعان آن است؛ از این منظر هیچ دستگاه اجرایی دیگری همچون این وزارتخانه نیست.

بطحایی با تأکید بر اینکه باید ارتباط و تعامل آموزش و پرورش با ذی نفعان خود دقیق و گسترده باشد، به نقش تشکل‌ها در وزارتخانه متبوعش اشاره کرد و گفت:‌ تشکل‌ها مهمترین و قوی‌ترین ظرفیتی است که می‌تواند ارتباط و تعامل میان نظام مدیریت و مخاطبان را برقرار

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:‌ تشکل‌ها این امکان را به وجود می‌آورند که نقدهای صحیحی بر تصمیم‌گیری‌ها وارد شود.

وی تأکید کرد: تشکل‌ها چشم بینایی هستند که می‌توانند فعل و انفعالات آموزش و پرورش را رصد کنند و بر فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری خطاها را کاهش دهند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش از تشکل‌ها کمک می‌خواهد برای این نیست که حامی‌اش بشوند، گفت:‌ اینکه ما دست به سمت تشکل‌ها دراز می‌کنیم برای این است که آنان می‌توانند اشکالات را ببینند.

بطحایی بیان کرد: یکی از نقایصی که با آن مواجه بوده‌ایم، نبود نظام ارتباط صحیح با ذی نفعان است، بنابراین باید کمک کنیم تا بتوانیم نظام هدفمند و هدف‌داری در این باره تشکیل دهیم.

وی بیان کرد: باید ساز و کاری را طراحی می‌کنیم تا نظرات فرهنگیان و تشکل‌های مربوطه در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها دخالت داده شود.

وزیر آموزش و پرورش خبر از ایجاد شبکه ملی ارتباطات از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش داد و گفت:‌ در مرحله اول ایجاد شبکه ملی ارتباطات، شبکه تلویزیونی تعاملی را طراحی کرده‌ایم و در حال تولید برنامه‌های آن هستیم.

بطحایی با بیان اینکه این شبکه تعاملی محدودیت دیگر شبکه‌های ارتباط جمعی را ندارد، اظهار کرد: برای این شبکه تلویزیونی در سه سطح برنامه سازی را آغاز کرده‌ایم و سطح اول برای اولیای دانش آ‌موزان است.

وی به مسائل مربوط به اسیب‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند در کاهش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی تأثیر گذار باشد و ما در این حوزه برنامه‌هایی را در دست تهیه داریم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که در این شبکه تولید می‌شوند خشک و کسل کننده نیستند؛ احتمال می‌دهم که تا دو هفته آ‌ینده اولین برنامه‌های این شبکه آماده و پخش آن آغاز شود.