۰ نفر

افت شدید دما در راه است

۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۴
کد خبر: 233167
افت شدید دما در راه است

کارشناس سازمان هواشناسی از نفوذ جریانات سرد شمالی به کشور خبرداد و گفت:مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز با کاهش ۹ درجه‌ای دما روبرو می‌شوند.

امین حسین نقشینه، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود تا روز جمعه در کشور باقی می‌ماند و رفته رفته از شمال شرق کشور خاج خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه دستاورد این سامانه بارشی باران و وزش باد شدید است، ادامه داد: این سامانه بارشی امروز همچنان در نیمه غربی کشور و بخشهایی ازجنوب، مرکز و شرق کشور فعال خواهد بود و دامنه بارشها در دو روز آینده غالباً در نقاط مرکزی و شرقی کشور به وقوع می‌پیوندد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها امروز و فردا در بخشهایی از خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، چهارمحال بختیاری، لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و بخشهایی از دامنه‌های البرز و زاگرس رخ می‌دهد.

به گفته نقشینه، بنابر پیش‌بینی‌ها این سامانه بارشی روز جمعه در مناطقی ازشرق و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و در اواخر وقت این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه جریانات سر شمالی از اواخر وقت امروز وارد کشور می‌شود، گفت: نفوذ جریانات خنک شمالی موجب بروز بارشهای باران و کاهش محسوس دما در نیمه شمالی و بخشهای غربی و شرقی کشور خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: روز پنج شنبه با تقویت بیشتر جریانهای شمالی بارشها در استانهای ساحلی دریای خزر به‌ویژه در گیلان و مازندران تشدید می‌شود؛ در استانهای گلستان و خراسان شمالی و خراسان رضوی ابرناکی و بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه افزود: روز جمعه با کاهش بارش در غرب سواحل سامانه بارشی در مازندران، گلستان و خراسان شمالی فعال خواهد بود؛ طی روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر و خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سه روز آتی بارش برف در مناطق کوهستانی نیمه غربی و شمالی و مرکزی کشور به وقوع می‌پیوندد، گفت: در سه روز آینده بارشها در مناطق سردسیر شمال غرب، زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور از کاهش محسوس دما به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی خبرداد و گفت: این کاهش دما رفته رفته از فردا به‌وقوع می‌پیوندد و تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد.

به گفته نقشینه، بنابر پیش‌بینی‌ها شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز، نیمه شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس با کاهش 4 تا 12 درجه‌ای دما روبرو می‌شوند.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان تهران نیز با کاهش محسوس مواجه می‌شود، اظهار کرد: دمای هوای تهران تا روز شنبه حدود 11 درجه کاهش می‌یابد و وزش باد شدید به همراه بارشهای پراکنده باران در پایتخت اتفاق می‌افتد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت مناطق زلزله زده غرب کشور نیز اظهار کرد: بارش باران شدید امشب نیز در بخشهایی از استان کرمانشاه رخ می‌دهد و از فردا باران در این مطنقه کاهش می‌یابد.

نقشینه ادامه داد: دمای هوای کرمانشاه تا روز شنبه حدود 9 درجه افت می‌کند و این هوای سرد تا روز یکشنبه در نیمه شمالی و غربی کشور ماندگار است.

وی همچنین به کشاورزان توصیه کرد تا در روزهای آتی به دلیل کاهش شدید دما و بارشهای باران تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی را بیندیشند.