۰ نفر

تخریب بیش‌از ۱۵هزار واحد مسکونی بر اثر زلزله

۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸
کد خبر: 232558
تخریب بیش‌از ۱۵هزار واحد مسکونی بر اثر زلزله

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره میزان خسارت زلزله گفت: برآورد خسارت‌ها نشان می‌دهد که 4500 واحد مسکونی شهری و 11 هزار واحد مسکونی روستایی نیاز به بازسازی و 15 هزار واحد نیز به تعمیر نیاز دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، اسماعیل نجار با قدردانی از کمک های مردمی به مناطق زلزله زده در غرب کشور گفت: مردم به قدری کمک کردند که این تصور ایجاد شد که ممکن است برخی از آنها هدر رود بنابراین از مردم می خواهیم که کمک های خود را به صورت نقدی به دست ما برسانند.

وی ادامه داد: البته هنوز به کمکهای غیر نقدی نیاز است بطوری که اکنون بیشتر به پلاستیک برایکشیدن روی چادرها، وسایل گرمایشی، البسه گرم، عروسک برای بچه‌ها، شیر خشک، پتو، چادر و نیز حمام های سیار و کانکس نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ما از استانداران خواسته ایم تا کمک های خود را بسته به نیاز کرمانشاه ارسال کنند و مابقی کمک ها را نیز با توجه به نیاز مناطق زلزله زده توزیع و به دست نیازمندان برسانند.

وی افزود: پس از اسکان اضطراری به سمت اسکان موقت و بازسازی پیش می رویم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره میزان خسارت زلزله گفت: برآورد خسارتها نشان می دهد که 4500 واحد مسکونی شهری و 11 هزار واحد مسکونی روستایی نیاز به بازسازی و 15 هزار واحد هم نیازمند تعمیر است.

نجار گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت اصلی ساخت و بازسازی مناطق زلزله زده را برعهده دارد و مابقی دستگاه ها نیز از این بنیاد حمایت می کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه آواربرداری با حضور خانواده ها و با رضایت آنها صورت می گیرد گفت: اعتباراتی که برای مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده قابل توجه است بر این اساس 32 و 25 میلیون تومان به ترتیب اعتبار دولت برای شهر و روستا است و کمک های بلاعوض دولت هم به خانوارهای زلزله دیده به ترتیب 6 و 5 میلیون تومان برای شهر و روستا است.