۰ نفر

حضور سرزده رهبری در مناطق زلزله‌زده؛

رهبر معظم انقلاب: من با یکایک دل‌های داغدار شما همدردم/ شما مردانگی و استقامت خود را در جنگ تحمیلی نشان دادید

۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۸:۳۰
کد خبر: 232493
رهبر معظم انقلاب: من با یکایک دل‌های داغدار شما همدردم/ شما مردانگی و استقامت خود را در جنگ تحمیلی نشان دادید

رهبر انقلاب، به صورت سرزده و به منظور سرکشی و دیدار با مردم در مناطق زلزله زده غرب کشور حاضر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین، حضرت آیت الله خامنه‌ای در جریان این دیدار سرزده از مناطق زلزله زده بازدید کردند. رهبر انقلاب پیش از این در جریان حوادث مشابه در ورزقان و بم نیز دیدارهای مشابهی از مناطق زلزله زده داشتند و به صورت سرزده پیگیر وضعیت حادثه دیدگان بودند.

 رهبر معظم انقلاب امروز -دوشنبه- برای بازدید از مناطق زلزله زده و دلجویی از زلزله زدگان و آسیب دیدگان وارد شهر کرمانشاه شدند. حضرت آیت الله خامنه‌ای در جریان این دیدار سرزده از مناطق زلزله زده بازدید کردند.

رهبر انقلاب پیش از این در جریان حوادث مشابه در ورزقان و بم نیز دیدارهای مشابهی از مناطق زلزله زده داشتند و به صورت سرزده پیگیر وضعیت حادثه دیدگان بودند.

ایشان پس از وقوع زلزله کرمانشاه، در نشستی با سران سه قوه ضمن بررسی ابعاد حادثه، با اشاره به داغدار شدن مردم کرمانشاه در این حادثه، گفتند: ما در این غم با مردم دلاور و مرزبانان دلیر استان کرمانشاه شریک هستیم. مصیبت و فقدان عزیزان تلخ و سخت است اما امیدواریم خداوند متعال سکینه و آرامش خود را بر دل‌های خانواده‌های داغدار نازل، و چشمان آنان را به لطف و رحمت خود روشن کند.

ایشان، امروز نیز پس از بازدید از چادرهای زلزله زدگان و بررسی وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه، در جمع مردم مناطق زلزله زده سرپل ذهاب، تاکید کردند: من با یکایک دلهای داغدار شما همدردم. دوست داشتم در وقت بهتری در جمع مردم شما حاضر می شدیم.

رهبر معظم انقلاب یادآور شدند: این نخستین باری نیست که چنین حوادثی برای مردم این منطقه پیش می‌آید.

ایشان افزودند: من در دوران جنگ تحمیلی هم در میان شما بودم. شما مردانگی و استقامت خود را در جنگ تحمیلی نشان دادید. امروز هم نشان بدهید. انسان‌های دلاور و پهلوان می ایستند و حادثه را مغلوب خود می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به ابعاد حادثه، تاکید کردند: این داغ و مصیبتی است که مردم ما در این منطقه، حدود ۵۰۰ نفر از عزیران خود را از دست دادند؛ اما ببینید که مردم ایران چطور همه خودشان را کرمانشاه می دانند. مردم احساس می کنند که به کرمانشاه مدیونند.این حجم گسترده ای که هر کس به قدر وسع خودش کمک کرد. مسئولین هم هر کدام در بخشهای مختلف تلاش کردند و اگر نبودند قطعا مشکلات بیشتری وجود داشت اما من قانع نیستم.

رهبر انقلاب در انتها ابراز امیدواری نمودند: روزگار بهتری ان شالله در انتظار مردم کرمانشاه است و ان شاالله خداوند فرصتی بدهد تا وقتی اینجا بیاییم که شهر آباد شده باشد؛ بهتر از قبل.

رهبر انقلاب اسلامی پس از سخنرانی در جمع مردم سرپل ذهاب عازم روستاهای زلزله‌زده‌ استان کرمانشاه شدند. ایشان با حضور در چادرهای اسکان زلزله‌زدگان در روستاهای کوئیک و قلعه‌ی بهادری، از نزدیک در جریان مسائل مردم زلزله‌زده قرار گرفتند.

ایشان در میان مردم زلزله زده روستای کوئیک گفتند: ان‌شاءالله خدا بر دلهای شما آرامش و صبر و سکینه‌ی خودش را نازل کند. مشکلات شما زیاد است؛ قبل از زلزله هم زیاد بوده، زلزله هم به اینها افزوده. امیدواریم ان‌شاءالله این زلزله بهانه‌ای بشود برای اینکه مشکلات این روستا و روستاهای پیرامون و منطقه‌ی کرمانشاه، تخفیف پیدا کند. ما این امید را داریم و امیدواریم ان‌شاءالله این کار بشود.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: من به مسئولین از ساعت اول روز دائماً سفارش کردم و کارهای خوبی هم انجام گرفته؛ هم نیروهای مسلح هم غیر نیروهای مسلح کارهای خوبی انجام دادند. باز هم سفارش می‌کنم و ان‌شاءالله امیدوارم که کارهای بهتری انجام بگیرد و بخش مهمی از مشکلات شما ان‌شاءالله برطرف بشود. از اینکه شما جوانهای مؤمن و بانشاط و پرهیجان و پراحساس را در اینجا زیارت کردم خوشحالم. خدا ان‌شاءالله همه‌تان را حفظ کند. 

دقایقی پیش؛ حضور رهبر انقلاب در چادرهای اسکان زلزله‌زدگان در روستای کوئیک کرمانشاه

رهبر معظم انقلاب

 فرزند آیت الله خامنه ای در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده

فرزند رهبر

هم اکنون حضور مقام معظم رهبری در جمع مردم سرپل ذهاب

رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب