۰ نفر

تردد بیش از ۵۰درصد زائران از مرز مهران

۲۰هزار نیروی کمکی به مرزهای ۴گانه اعزام می‌شوند

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۲۲
کد خبر: 227116
۲۰هزار نیروی کمکی به مرزهای ۴گانه اعزام می‌شوند

فرمانده نیروی انتظامی از تردد بیش از ۵۰ درصد زائران از مرز مهران خبر داد.

سردار حسین اشتری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته انتظامی امنیتی نیروی انتظامی در پایانه مرزی مهران با اشاره به تردد بیش از ۵۰ درصد زائران از مرز مهران در اربعین حسینی اظهار داشت: ۲۰ هزار نیروی کمکی از مرکز و استان‌های معین برای کمک به انتظامی استان‌های ایلام خوزستان و کرمانشاه اعزام خواهند شد .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی گفت: مراسم اربعین حسینی(ع) چند سالی است که شکل جدیدی به خود گرفته و با حضور همه مشتاقان از سراسر جهان و ایران اسلامی به سمت بارگاه ابا عبدالله الحسین این راهپیمایی عظیم شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: مردم کشور ما هر ساله نسبت به سال‌های قبل حضور بیشتری در این مراسم دارند، این کنگره عظیم انسانی سبب عزت و اتحاد مسلمانان خواهد شد، هر چه قدر این مراسم باشکوه در نظم و امنیت برگزار شود، موجب دلگرمی تمام آزادیخواهان خواهد شد و اگر مشکلی پیش بیاید دشمن شاد می‌شود.

* 60 درصد نیروهای اعزامی به مرزهای ایران و عراق در مهران مستقر می‌شود

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با تمام امکانات و تجهیزات برای ۴ مرز مهران، شلمچه ،چزابه و خسروی آماده کمک به استان‌های ایلام ، خوزستان و کرمانشاه است، نیروی انتظامی تعداد ۲۰ هزار نیروی کمکی به ۳ استان ایلام ، خوزستان و کرمانشاه اعزام کرده است که حدود ۶۰ درصد این نیروها در ایلام مستقر خواهند شد که این موضوع به دلیل اهمیتی است که مرز مهران دارد.

وی با بیان اینکه این تعداد نیرو علاوه بر نیروها و امکانات خود استان‌های یاد شده است، ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد زائران از مرز مهران تردد می‌کنند.

* بین نیروهای مسلح اعم از سپاه، نیروی انتظامی و ارتش هماهنگی‌های مناسبی وجود دارد

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه بین نیروهای مسلح در استان اعم از سپاه، نیروی انتظامی و ارتش هماهنگی‌های مناسبی وجود دارد، گفت :مطمئناً تردد زائران امسال روانتر از سال‌های گذشته خواهد بود.

اشتری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی تردد زائران از مبدا حرکت در شهرهایشان تا مقصد در پایانه مرزی را تسهیل خواهند کرد گفت: نیروی انتظامی بانظم و جدیت زائران را همراهی خواهد کرد.

* امکان صدور ویزا در شهرهای منتهی به پایانه‌های مرزی وجود ندارد

وی با تاکید بر همراه داشتن مدارک لازم توسط زائران گفت: امکان صدور ویزا در شهرهای منتهی به پایانه‌های مرزی وجود ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به موضوع ساماندهی پارکینگ‌ها در مهران اشاره کرد و گفت: اگر پارکینگ‌ها ساماندهی نشوند و نظم مناسبی نداشته باشند مردم ناراضی می‌شوند.

وی امنیت زائران را برای پلیس بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت :دشمن به دنبال یک حرکت مذبوحانه است پس باید سعی و تلاشمان بر این باشد که امنیت زائران را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم.

اشتری با اشاره به موضوع کنترل جمعیت در پایانه مرزی مهران گفت: باید بر اساس ظرفیت‌هایی که عراقی‌ها می‌پذیرند و سالن اصلی پایانه نیز توانایی پذیرش آن را دارد جمعیت زائران آن را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: با برگزاری جلساتی که با طرف عراقی انجام شده است هماهنگی‌های مناسبی وجود دارد.

* اتباع خارجی از مرز شلمچه تردد خواهند کرد

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه اتباع خارجی از مرز شلمچه تردد خواهند کرد گفت:به اتباع چند کشور ترکیه و آذربایجان که آن هم مدیریت شده می باشد اتباع سایر کشورها و به ویژه اتباع افغانی از مرز شلمچه تردد می‌کنند.