۰ نفر

زمین لرزه ۵ونیم ریشتری زیارتعلی هرمزگان را لرزاند

۱ آبان ۱۳۹۶، ۸:۱۰
کد خبر: 226965
 زمین لرزه ۵ونیم ریشتری زیارتعلی هرمزگان را لرزاند

زمین لرزه ای به بزرگی 5 و نیم ریشتر بامداد امروز دوشنبه در ساعت سه و 54 دقیقه و 14 ثانیه شهر زیارتعلی در استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بامداد دوشنبه ابراز کرد: تا این لحظه گزارشی از خسارت احتمالی جانی و مالی این زمین لرزه اعلام نشده است. علیرضا صفا محل وقوع زمین لرزه را مرز استان های هرمزگان و کرمان حوالی زیارتعلی هرمزگان ذکر کرد. هم چنین بنا بر گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران این زمینه لرزه در طول جغرافیایی 57.1، عرض جغرافیایی 27.86 در عمق 20 کیلومتری رخ داده است.

در این گزارش، محل وقوع زمین لرزه در 17 کیلومتری زیارتعلی هرمزگان، 29 کیلومتری فاریاب کرمان و 44 کیلومتری سرگز هرمزگان اعلام شده است.

زمین لرزه بامداد امروز در حالی رخ داد که شهروندان بندرعباس مرکز استان هرمزگان نیز آن را احساس کردند، بنا بر گزارش مرکز لرزه نگاری کشور محل وقوع زلزله در 110 کیلومتری بندرعباس بوده است.

زمین لرزه بامداد امروز زیارتعلی هرمزگان در حالی رخ داد که این شهر پنجشنبه نهم شهریور ماه امسال نیز زلزله 5 و 4 دهم ریشتری را تجربه کرده است.

زمین لرزه نهم شهریور خسارت جانی نداشت اما 36 میلیارد و 900 میلیون ریال خسارت مالی بر جای گذاشت. شهر زیارتعلی مرکز بخش «رودخانه» شهرستان رودان است که دو هزار و 700 نفر جمعیت داشته و در فاصله 42 کیلومتری شمال شرق این شهرستان واقع شده است. رودان در شرق مرکز استان هرمزگان در فاصله 90 کیلومتری بندرعباس قرار دارد.