۰ نفر

سخنان نابخردانه ترامپ تغییری در نام خلیج فارس ندارد

۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
کد خبر: 225773
سخنان نابخردانه ترامپ تغییری در نام خلیج فارس ندارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به سخنان ضد ایرانی دونالد ترامپ گفت: سخنان نابخردانه رئیس جمهور آمریکا تغییری در نام خلیج همیشه فارس ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، امیر دریادار حبیب‌ الله سیاری که برای شرکت در یازدهمین همایش دریایی منطقه ای، به عنوان میهمان ویژه، به ایتالیا سفر کرده است، پس از ورود به رم با اشاره به اظهارات ضد ایرانی ترامپ درباره خلیج فارس گفت: رئیس جمهور آمریکا از کلمه نامناسبی در مورد خلیج فارس استفاده کرد که حاکی از کم فهمی و بی دانشی او نسبت به تاریخ است چرا که نام خلیج همیشه فارس در سوابق تاریخی و اسناد بسیار زیادی وجود دارد و سخنان ایشان تغییری در آن حاصل نمی کند.

وی افزود: اگر جمع بندی مناسب از صحبت های رئیس جمهوری آمریکا آن چیزی بود که ما در دو شب پیش شنیدیم واقعا جای شرمندگی است، او از مدت ها پیش عنوان کرده بود که در حال بررسی مواضع و راهبردهای واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: ملت آمریکا بهتر است رئیس جمهور خود را به کلاس تاریخ و جغرافیا بفرستد تا ترامپ بتواند در شان یک رئیس جمهور صحبت کند. صحبت های او کاملا نابخردانه بود.

وی سپس با اشاره به سفر خود به ایتالیا، اظهار داشت: ما از طرف نیروی دریایی ایتالیا به عنوان میهمان ویژه برای شرکت در یازدهمین همایش دریایی منطقه ای که در شهر ونیز در شمال ایتالیا برگزار می شود، دعوت شده ایم و در روزهای آتی سخنانی را در بحث قدرت دریایی و تجربیات نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت در خلیح عدن و مقابله با دزدان دریایی ایراد می کنم. تجربیات ایران نکته بسیار مهمی است که مورد توجه کشورها قرار گرفته و ما در ملاقات های دوجانبه نیز از توانمندی جمهوری اسلامی در برقراری امنیت صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: ایتالیایی ‌ها قبلا میهمان ما در بندرعباس بودند و علاقمند به استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت در خلیج عدن هستند.

یازدهمین همایش دریایی منطقه ای به مدت چهار روز از ۱۷ تا ۲۰ اکتبر (۲۵ تا ۲۸ مهر) در شهر ونیز برگزار می شود، در این همایش چهار روزه فرماندهان نیروی دریایی ۵۰ کشور جهان به بحث و تبادل نظر در باره مقابله با فعالیت های غیر قانونی، نوآوری فنی و تقویت همکاری ها در بخش امنیت دریایی به میزبانی نیروی دریایی ایتالیا می پردازند.

در این همایش دوسالانه با موضوع 'نیروهای دریایی فراتر از نقش های سنتی: تلاش برای ایجاد ثبات و امنیت از دریا'، علاوه بر فرماندهان نیروی دریایی، شماری از سازمان های بین المللی، صنغتی، فرهنگی، دانشگاهی و خبری با موضوع دریایی شرکت خواهند داشت.

دریا سالار 'والتر جیراردلی' رئیس نیروی دریایی ایتالیا نیز این همایش را افتتاح خواهد کرد و روز پنجشنبه نیز روبرتا پینوتی وزیر دفاع ایتالیا و ژنرال کلاودیو گراتسیانو رئیس ستاد مشترک وزارت دفاع سخنرانی می کنند.