۰ نفر

نگرانی از تصویب لایحه جذب نیروهای حق‌التدریس در آموزش‌و‌پرورش

۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹
کد خبر: 225767
نگرانی از تصویب لایحه جذب نیروهای حق‌التدریس در آموزش‌و‌پرورش

در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، برنامه زیرنظام راهبری و مدیریت که یکی از مهمترین برنامه زیرنظام های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، به تصویب رسید.

نهصد و چهل و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست وزیر آموزش و پرورش و با حضور دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای شورا در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزارشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در آغازجلسه، اعضای شورای عالی آموزش و پرورش با اعلام نگرانی از تصویب کلیات لایحه جذب نیروهای حق التدریس در آموزش و پرورش، از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کردند با توجه به نقش معلمان به عنوان اصلی‌ترین عنصر و عامل تعلیم و تربیت و توقع سند تحول بنیادین مبنی بر دارا بودن شایستگی ها و صلاحیت های حرفه ای؛ در بررسی و تصویب طرح استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش تجدید نظر کنند.

با این اقدام، حداقل شرایطی فراهم می شود تا علاقه مندان به شغل خطیر معلمی در آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای شرکت کرده و شرایط لازم را کسب کنند.

در ادامه این جلسه، وزیرآموزش و پرورش طی سخنانی از بازنگری آیین نامه برگزاری اردوهای دانش آموزی خبرداد و گفت: موارد مخاطره آمیز در سفرهای اردویی دانش آموزی شناسایی و حذف شده است.

 وی در این ارتباط تاکید کرد: پس از سانحه اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب استقبال و برنامه ریزی برای برپایی اردوهای دانش آموزی کاهش یافته است که امیدواریم با رفع مشکلات، این برنامه آموزشی و تربیتی روال عادی خود را طی کند.

این گزارش می‌افزاید: برنامه زیر نظام راهبری و مدیریت که یکی از مهم‌ترین زیر نظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی های کارشناسانه (این زیر نظام که به 36 راهکار از مجموع 131 راهکار سند تحول بنیادین مرتبط است) به تصویب رسید تا پس از تایید و امضای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش، برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بر اساس مفاد این زیر نظام مدیریت و مدیران در سطح خرد و کلان از ویژگی ها و وظایف و کارکردهایی برخوردار می شوند تا زمینه اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزشی را فراهم آورند.