۰ نفر

لزوم توجه دولت به جوان‌سازی لایه‌های مدیریتی میانی

۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶
کد خبر: 222356
لزوم توجه دولت به جوان‌سازی لایه‌های مدیریتی میانی

رئیس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان گفت: مطالعه اقتصادهای پیشرفته جهان و مجموعه هایی و موفق نظیر استارتاپ ها و واحدهای دانش بنیان در کشورمان حاکی از حضور جوانان و مدیران جوان در راس کار است و انتظار می رود دولت دوازدهم با جوانگرایی بویژه در لایه های مدیریت میانی خود به جانشین پروری برای آینده بپردازد.

رضا امیدوار تجریشی بیان کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تشکلی است که بر پایه مدیران و جوانان فعال اقتصادی تشکیل شده و بستری است که در آن جوانان بتوانند تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و از پیشکسوتان کسب تجربه کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، به گفته رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان، برگزاری همایش ها و نمایشگاه های خاص مدیران و واحدهای تولیدی نوپا و جوان و همچنین استفاده از حوزه های علمی و دانشگاهی برای بازار سرمایه و هلدینگ ها، فعالیت اصلی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: برنامه جدید این خانه، گسترش فعالیت های آن و حضور پر رنگتر در استان ها و شهرستان هاست تا انرژی نهفته در دل جوانان را برای حرکت در یک مسیر و هدف تعالی متحد ساخته و صدای رسای جوانان به مسئولان باشد.

امیدوار تجریشی خاطرنشان کرد: اکنون همه پروانه های استانی این خانه صادر و آماده شده و خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان در استان های آذربایجان شرقی، گلستان، خراسان های رضوی و شمالی، یزد و لرستان نماینده دارد و هفته آینده نیز نماینده استان سیستان و بلوچستان معرفی خواهد شد؛ این خانه زمینه اصلی خود برای فعالیت را در استان های پتانسیل دار و محروم متمرکز کرده است.

وی اظهار کرد: مطالعه اقتصادهای پیشرفته جهان و مجموعه های موفق نظیر استارتاپ ها و واحدهای دانش بنیان در کشورمان حاکی از حضور جوانان و مدیران جوان در راس کار است و به شرط رفع موانع و مشکلات از سوی قوای سه گانه، جمعیت جوان کشورمان نیز می تواند در رشد و توسعه اقتصادی کشور نقش پر رنگ تری ایفاء کند؛ این مهم با حمایت دیگر تشکل ها و نهادها از جمله خانه اقتصاد، اتاق های بازرگانی و اصناف امکانپذیر است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ادامه داد: این خانه در نظر دارد ضمن گسترش ارتباط با دانشگاه ها و نخبگان، برای رشد دادن فناوری های نوین و صادرات محور کردن محصولات و تولیدات اساسی کشور برنامه ریزی کند.

وی با تقدیر از رئیس جمهوری برای یک جوان در صدر وزارتخانه ارتباطات و فناوری ارتباطات، اما خواستار جوانگرایی بیشتر در کابینه و سایر ارکان دولت شد و یادآوری کرد: جوانان در پیروزی دولت دوازدهم نقش بسزایی داشتند و چه خوب بود علاوه بر کابینه، سایر دستگاه ها نیز به استفاده از فعالان، مشاوران و دستیاران جوان بپردازند.

امیدوار تجریشی اظهار کرد: امروز ایران اسلامی از نیروهای جوان تحصیلکرده بسیاری برخوردار است که به لطف پیشرفت فناوری ها و به اشتراک گذاشته شدن تجربیات، از تجربیات مناسبی نیز برخوردارند و بر این اساس انتظار می رود دولت جوانگرایی بویژه در لایه های میانی مدیریتی خود را در دستور کار قرار داده و به پرورش مدیرانی کارآمد و جانشین پروری برای آینده کشور بپردازد.

براساس این گزارش، خانه صنعت معدن و تجارت جوانان ایران به عنوان تشکل حرفه ای با تابعیت ایرانی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی است که به همت جمعی از اندیشمندان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کشور به منظور هم اندیشی، هم افزایی و توسعه تعامل با قوای سه گانه و نهادهای ذیربط تاسیس شده تا با گذر از مشکلات اقتصادی کشور، رسیدن به اقتصاد آزاد و رقابتی را وجهه همت خود قرارداده و انتظار دارد تمهیدات مدنظر زمینه ساز رشد و شکوفایی بخش خصوصی و توسعه همه جانبه کشور را در پی داشته باشد.

«سیدعلی صدری» رئیس پیشین این تشکل پس از 15سال فعالیت جای خود را به رضا امیدوار تجریشی داده است.