۰ نفر

آماده‌باش ۱۴هزار نیروی اورژانس در تاسوعا و عاشورای حسینی

۷ مهر ۱۳۹۶، ۸:۳۵
کد خبر: 222178
آماده‌باش ۱۴هزار نیروی اورژانس در تاسوعا و عاشورای حسینی

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴ هزار نیروی اورژانس آماده باش هستند، گفت: ۳۳ بالگرد مراسم تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور را پوشش می دهند.

دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به تمهیدات ویژه اورژانس برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: سازمان اورژانس کشور به منظور پوشش مراسم تاسوعا و عاشورا  ۱۴ هزار نیرو را در سراسر کشور بسیج کرده است که خدمات مطلوب و در خور شانی به مردم و نیازمندان فوریت های پزشکی ارائه شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی با بیان اینکه در تهران نیز ۱۶۴ پایگاه اورژانس در حالت آماده‌باش کامل هستند، افزود: یک فروند بالگرد اورژانس هوایی در تهران نیز با شعاع عملیاتی ۱۵۰ کیلومتر طی دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده‌باش است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: در ۳۳ پایگاه اورژانس هوایی در سراسر کشور نیز ۳۳ بالگرد امدادی برای پوشش دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی در حالت آماده باش هستند.

وی گفت: در سراسر کشور چهار هزار و ۶۰۰ آمبولانس و ۲۳۰ موتور لانس نیز برای روزهای تاسوعا و عاشورا در حالت آماده باش هستند.

کولیوند عنوان کرد: همچنین از این تعداد موتورلانس ۲۰۰ دستگاه در تهران و ۳۰ دستگاه در شهرستان های تهران خدمت دهی می کنند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور ابراز داشت: از شهروندان و هموطنان می خواهیم که در زمان ماموریت های پرسنل خدوم اورژانس همکاری ویژه ای برای بازگشایی مسیرهای تردد داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه ای با شماره ۱۱۵ مرکز اورژانس تماس بگیرند.

کولیوند تصریح کرد: بالابردن توانایی کارکنان و پرسنل اورژانس یکی از اولویت های ما بوده است که تاسوعا و عاشورای امسال دو هزار نیرو به تعداد پرسنل اورژانسی برای خدمت دهی در این دو روز نسبت به سال گذشته اضافه شده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم که مردم ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان را بدون وقوع حادثه سپری کنند؛ در عین حال نیروهای اورژانس نیز در کمال دقت و هوشیاری آماده خدمت دهی و انجام ماموریت های ویژه این ایام هستند.