۰ نفر

یک اصولگرا شهردار تبریز شد

۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۵
کد خبر: 221125
یک اصولگرا شهردار تبریز شد

اعضای شورای شهر تبریز در نشست این هفته خود ایرج شهین باهر را به عنوان شهردار جدید این کلان شهر 1.8 میلیون نفری انتخاب کردند.

رقابت برای کسب مسئولیت شهرداری تبریز در نشست این هفته اعضای شورای پنجم تبریز میان ایرج شهین باهر و مهدی سلیمان پور بود که در نهایت شهین باهر به عنوان پنجاه و ششمین شهردار تبریز با کسب 7 رای از مجموع 13 رای موفق شد به این مسند تکیه زند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، انتخاب شهردار جدید تبریز با 7 رای در این نشست امروز یکشنبه شورای شهر تبریز در شرایطی اتفاق افتاد که اعضای شورا پیش از این تلاش برای انتخاب شهردار جدید با رای بالا را در توجیه تاخیر روی داده در این ارتباط به کار می بردند.

سلیمان پور، دیگر گزینه شهرداری تبریز نیز در این نشست تنها 6 رای را به خود اختصاص داد تا از راهیابی به عمارت شهرداری تبریز باز ماند.

شهین‌باهر' به عنوان پنجاه و ششمین شهردار تبریز در سال 1351 در تبریز متولد شد و لیسانس عمران خود را در سال 1375 اخذ کرد و هم اکنون دانشجوی دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری است.

وی دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه یک شهرسازی و اشتغال به کار مهندسی پایه یک عمران است.

ریاست سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی طی 2 دوره، عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز در دور چهارم و شهرداری باسمنج از جمله فعالیت های شاخص مدیریتی وی بوده است.

شهین باهر، فردی متخصص در حوزه شهرسازی است.

پیش از این صادق نجفی به عنوان پنجاه و پنجمین شهردار تبریز به مدت چهار سال در این سمت خدمت کرد.

تبریز، طلایه دار مدیریت شهری و شهرداری در کشور محسوب می شود و نخستین نهاد شهرداری کشورمان به شکل امروزی آن، بیش از یک قرن قبل در این شهر بنیان گذاشته شد و قاسم خان والی معروف به 'سردار همایون' نیز نخستین شهردار تبریز بود.

در آن زمان تبریز حدود 200 هزار نفر جمعیت داشت و از جمله نخستین اقدامات قاسم خان والی در کسوت شهردار تبریز، راه اندازی تراموای اسبی موسوم به 'قونقا' و تاسیس نخستین کارخانه های برق بود، به گونه ای که رضا زاده شفق، مورخ و استاد دانشگاه تهران در خاطرات خود نوشت، در زمانی که خیابان های تبریز با نور برق در شب روشن می شد، مردم استانبول از فانوس برای این امر استفاده می کردند.