۰ نفر

تردد زائران اربعین از مرز مهران بدون ویزا ممنوع

۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۵۷
کد خبر: 220705
تردد زائران اربعین از مرز مهران بدون ویزا ممنوع

فرمانده مرزبانی استان ایلام از زائران اربعین خواست از هم‌اکنون به فکر گرفتن روادید و مدارک قانونی برای تردد از مرز و شرکت در همایش بزرگ و ملی اربعین باشند.

سرهنگ «یحیی الهی»  در خصوص وضعیت مرزهای استان و به‌ویژه موضوع اربعین، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون کوچک‌ترین ناامنی در 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق نداشته‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، الهی بابیان این‌که جلسات مختلفی برای مأموریت اربعین با حضور فرماندهان و مسئولان ارشد کشورمان و کشور همسایه عراق برگزار کرده‌ایم و این جلسات تا اربعین ادامه دارد، افزود: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی با کشور و مرزبانی عراق داریم.

فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به این‌که با همکاری دیگر دستگاه‌ها در حال برطرف کردن مشکلات زیرساختی و رفاهی مرز مهران برای تردد زائران اربعین هستیم، گفت: همه دستگاه‌های برای برطرف کردن مشکل سر راه تردد زائران از مرز مهران پای‌کار هستند و با همه توان در تلاش برای ایجاد زمینه لازم برای حضور میلیونی و دشمن‌شکن زائران در اربعین هستند.

وی با تأکید بر این‌که همه تجهیزان نظامی روز دنیا در مرزبانی استان مستقر است و مرزهای استان دارای امنیت در خور شأن نظام و مردم است، افزود: هم‌اکنون تردد زائران عتبات و عالیات از مرز مهران با سهولت کامل انجام می‌شود.

الهی ادامه داد: از زائران اربعین می‌خواهیم از هم‌اکنون به فکر گرفتن روادید و مدارک قانونی برای تردد از مرز و شرکت در همایش بزرگ و ملی اربعین باشند، چون بدون گذرنامه و ویزا اجازه تردد به هیچ فردی داده نمی‌شود.

وی یادآور شد: امسال تردد زائران از مرزها تقسیم‌بندی می‌شود و زائران استان‌های مشخصی از مرز مهران تردد می‌کنند، از این‌رو زائران استان‌های مشخص‌شده تنها باید از این مرز تردد کنند.