۰ نفر

سفر روحانی به نیویورک امروز آغاز می‌شود

۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱:۱۰
کد خبر: 219371
سفر روحانی به نیویورک امروز آغاز می‌شود

رییس جمهوری به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، صبح امروز عازم نیویورک مقر این سازمان می شود.

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور با اعلام این خبر گفت: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این سفر برنامه های فشرده و مختلفی دارند، که سخنرانی در جمع سران کشورهای حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح آخرین مواضع کشورمان در خصوص مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی و همچنین وضعیت اندوهبار مسلمانان میانمار، از جمله آنها است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رییس جمهور هفته گذشته نیز در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی برای علم و فناوری در آستانه قزاقستان، علاوه بر رایزنی برای تشکیل نشست ویژه و صدور بیانیه در خصوص مسلمانان روهینگیا میانمار، در سخنرانی خود بر ضرورت توقف فوری جنایت و خشونت علیه مسلمانان آن منطقه و رسیدگی و کمک به آسیب دیدگان و پناهندگان تاکید کرده بود.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور، دیدار صمیمی با نخبگان و ایرانیان مقیم آمریکا، دیدار با علمای دینی و رهبران جوامع اسلامی آمریکا، نشست و گفتگو با نخبگان سیاست خارجی و روسای اندیشکده های فکری در آمریکا، گفتگو با مدیران و سردبیران ارشد رسانه های بین المللی و مطبوعات را از دیگر برنامه های رییس جمهور در سفر به نیویورک عنوان کرد.

اسماعیلی گفت: دکتر روحانی همچنین با دبیر کل سازمان ملل متحد و تعدادی از سران کشورهای حاضر در حاشیه مجمع عمومی دیدار و در خصوص مسایل دو جانبه و بین المللی گفتگو خواهد کرد.